Kategorier

Arkiv

Terrorismen i nytt sken, del 53

Inga stridsflyg

Von Bülow lyfter även på en annan sten, under vilken vi kan se att militärplanen inte beordrades upp under den första timmen efter kaparlarmet.

Låt oss titta på fakta igen!

Vad skrev pressen egentligen om detta? Inte något, men av det de skrev kan vi ändå konstatera att det fjärde planet, flight 93 från Newark, störtade på en åker utanför Pittsburgh utan att nå sitt mål.

USA förnekar att det sköts ned. Man hävdar att det störtade på grund av att passagerarna ingrep mot kaparna, som då förlorade kontrollen över planet. Låt oss icke betvivla den officiella bilden, som för övrigt stöds av den otroliga störtningen, som jag beskriver senare.

I så fall har inte ett enda försök gjorts för att stoppa attackerna. I så fall har inte ett enda stridsplan skickats upp för att agera mot kaparna. Och det har aldrig påståtts att det sköts ned. Ett CBS-program ”Flight 93” har också ingående beskrivit hur störtningen enligt ögonvittnen gick till.
Vi kollar tidningarna igen.

Enligt dessa var det såhär:
Det första planet flight 11, lyfte 07:59. Det var i luften under totalt 46 minuter. När det kapades över Albany får kontrolltornet en begäran om flygväg till Kennedy International Airport, vilken som bekant ligger i New York. Alla indikationer på att ett plan kapats, skall tas på fullaste allvar enligt gällande rutiner. Stridsflyg skall genast beordras upp för att eskortera det kapade planet.

Det finns inget utrymme i handlingsplanen för något misstänkliggörande av riktigheten i indikationen.
Det är viktigt att komma ihåg detta.
Det fanns alltså inte något som helst skäl att inte sända upp stridsflyg. Och när de väl kom upp, var attackerna redan slutförda. Den första kapningen hade då redan varit känd i en timme och 45 minuter! Den första kraschen var då känd i 57 minuter!

En begäran om flygväg till annan flygplats än den planerade är icke en vag indikation! Tvärtom.Ogonowski, den välrenommerade f. d. Stridspilot, som spakade det först kapade planet, har dessutom redan rapporterat att två flygvärdinnor mördatas.

Därefter hör kontrolltornet när kaparna kommer in i cockpit och säger ”Gör inget dumt, du kommer inte att bli skadad.” Blotta faktum att en passagerare kommer in i cockpit ses som mycket allvarligt.

Det hörs också att en av dem säger att ”Vi har fler plan.”

Kan budskapet varit tydligare?
Trots detta förblir amerikanska stridsplan kvar på marken. Tvärt emot otvetydiga instruktioner och trots otvetydiga hot, otvetydigt fall av kapning och en rutinerad pilot, som berättar om dödade besättningsmän och hot om fler plan.

Helt obegripligt.

Helt otroligt. Om inte …
Under 30 minuter fortsätter flight 11 ostört mot New York och WTC:s norra torn. Utan militär eskort!

Att målet var en skyskrapa har i detta sammanhang ingen betydelse. Instruktionerna har helt och
hållet frångåtts.

Det andra planet, flight 175, lyfter från Boston i samma ögonblick som kontrolltornet får larmet om
kapningen av första planet.

När kontrolltornet får larmet om att även flight 175 är kapat, borde jaktflyg redan vara på väg mot
flight 11 för att eskortera det till Kennedy International Airport, som kaptenen begärt. Men de står
kvar på marken

Det fjärde planet, flight 93, lyfter från Newark, ett stenkast från New York endast två minuter innan flight 11krashar in i WTC:s norra torn. Det står klart för myndigheterna att tre plan redan kapats när flight 93 förbereder sin start.

Det står även klart att dessa tre plan drabbats av, antingen massiva no-show, eller i vart fall att de har osedvanligt få passagerare ombord, trots den ovanligt höga 100%-iga bokningen. Detsamma gäller även för det plan som just taxar ut på Newarks flygplats. Och fortfarande har inget militärt
plan lyft!
Flight 93 blir inte nedskjutet. Det störtar troligen på grund av passagerarnas dödsföraktande hjältemod, enligt officiella källor, vilket även CBS-dokumentären ”Flight 93” hävdar. Det är till och med så att man på flight 93 bör ha haft en möjlighet att se WTC:s norra torn stå i brand, när man är på väg upp. Från cockpit måste frågor ställts till flygledningen om vad som hänt.
De borde då fått besked om att ett kapat plan flugit in i WTC, eller hur? Att på detta plan har någon sagt att ”vi har fler plan”. Borde piloterna då inte undrat om deras flygning skulle avbrytas.

Man kan ju undra om inget samtal förts kring detta. En uttömmande artikel om detta (http://www.postgazette.com/headlines/20011028flt93mainstoryp7.asp ) nämner inget om att de skull ha sett WTC.

Måhända skymdes tornen av flygplanets stjärtparti. Enligt kartan är det inte solklart att de kunde se
något.

Anledningen att jag nämner detta, att de eventuellt skulle kunnat se något, är att det är något att ha i åtanke om nya fakta dyker upp kring flight 93:s start.
Det är svårt att föra ett logiskt resonemang kring detta, men frågorna hopar sig desto lättare.Kan militären ha missat att plan kapats?

Kan militären ha bortprioriterat att följa rutiner?
Kanske avsiktligt struntat i det?
Att de inte hade startberedskap?
Inget skäl har presenterats, men måste vara annat än ovanstående.

Jag har en i mina ögon trolig förklaring, som redovisas senare.

Nästa avsnitt.


One Comment on “Terrorismen i nytt sken, del 53”

  1. […] april 2010  (60) mars 2010  (99) februari 2010  (66) januari 2010  (47) Terrorismen i nytt sken, del 53 […]


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s