Kategorier

Arkiv

Reklamens ansikte


Från Astrids Miljö- och Samhällsblogg

Djurplågeri

”I Sverige är slakt utan bedövning inte tillåten. Förutom Sverige har bara Norge, Island och Schweiz sådan lagstiftning i Europa. Men det finns inget förbud mot att kött importeras från djur som slaktats genom att få halspulsådern avskuren och långsamt fått förblöda. 

Detta fruktansvärda storskaliga djurplågeri pågår varje dag medan länsstyrelserna i Sverige, med alltid lika undersysselsatta poliser i släptåg, inspekterar kattlådor och mäter ligghallar.” Det skriver Astrids Miljö- och Samhällsblogg. Läs alltsammans.

Det sjuka med detta är ju att det finns religiösa dårfinkar som har fått för sig att om slakten inte sker på detta brutalt skoningslöst plågsamma sätt, då är köttet orent! Jag blir så upprörd! 

Tidigare skrivet.

Djurplågeri som affärsidé. 

Tidigare skrivet om djurplågeri. 

Skonsamt


Tiggare

Varghjärta

skrev i går om en tiggeri, bland annat och hela inlägget är så klart bra. Varghjärta brukar skriva bra, så det förvånar ju inte.

 

Efter vad jag har erfarit är dessa tiggare hittransporterade av ligor som utnyttjar dem till max. Enda sättet att få stopp på denna verksamhet är att inte ge dem pengar. Det är grymt, men en grym verksamhet måste stoppas och enda sättet är att inte göra den lönsam. 

Tiggarna är det enormt synd om, men de ska inte luras hit och bli utnyttjade. 

Den här verksamheten kan också kallas trafficking!


Klokt sagt, Hemimamma!

Läs här!


Fundamentalism

Ett tidigare inlägg

handlade om fundamentalism.

Den här nedanstående bilden hittade jag hos HEMIMAMMA och hade gott kunnat platsa i det inlägget. Se Hemis bildspel.


På resande fot

Den här helgen

Jag bor borta den här helgen och har fått låna en lägenhet som annars står tom. Det är skönt att inte behöva vara inackorderad utan att jag kan rå mig helt själv.

Men en bostad som inte används kan vara sparsamt möblerad och det gäller denna bostad. Innehavarinnan har blivit sambo och tagit med sig det mesta till honom så det fick bli en nödlösning med sängbelysningen så jag kan läsa innan jag somnar. Pannlampa på en högtalare som jag ställde på ett litet bord, det går ju det också.

Hellre brödlös än rådlös som man säger.


Pater Meduza klagar

Reklam, ja

Visst är det ett otyg. Och det är ju vi som betalar när vi sedan köper varan. Och vi möts av reklam över allt.


Brister hos portalen blogs.se

blogs.se

Spekulanten-tanten är missnöjd med portalen blogs.se.

Det är detta hon menar som inte blev som hon ville.

Jovisst, det kan inte vara roligt när det inte blir som man vill. Men huvudsaken är ju att hon gör reklam för mig 🙂

Tack, gumman!

Och så tog hon upp en sak som många här på WP slagits för och det var ju inte fel.

Tack, gumman!