Kategorier

Arkiv

Där jag moloket satt i lokalens mörkaste hörn …

och insåg

att kändisar inte bara äter och dricker som svin – de beter sig dessutom som svin.

Jag har just citerat Helga von Pitbull.

Resten kan ni läsa hos henne. Då får ni allt från början. Jag kan varmt rekommendera inlägget, liksom övrigt hon skriver.

Jag kan ju bara hålla med. Sånt folk spyr jag åt. Reinfeldts små skyddslingar och gullgossar, Sveriges framtid, dess ledarskap. Urk!

Jag vet när jag kom in på puben i Marstrand. Rena kläder, nykter och städad.

Där stod seglarnoblessen, vinglade, sölade, skränade och tafsade på allt i känning. Och på mig tittade de som om katten hade släpat dit mig. Ja, jag hade ju inte märkeskläder. Jag hade inte rätt klädkod och det räckte.

Jag hade inte heller rätt båt. Allt under 10 miljoner är fel båt. Allt som är betalt kontant är säkert också fel. Och allt som är betalt med egna skattade pengar är säkert likaledes också helt fel. Allt som kommer från egna ärligt förtjänade pengar är säkert fullkomligt helt fel det också eftersom det är så urbota korkat, när man kan betala med andras pengar!

Men att svina på fler sätt än man kan tro vara möjligt i en bar, det är helt rätt. Och att inte minnas något dagen efter är säkert också helt rätt.

Så jag gjorde allt fel.

Men segla, det kunde jag!

Brum-brum lät det om dem när de försvann från hamnen när säsongen var över, oavsett hur mycket segel de hade. Förtöja i Marstrand i månadsskiftet april/maj och kasta loss i månadsskiftet augusti/september. Det kallar jag inte båtliv, men jag är ju en sån som katten släpar in i bradsens egen fyllestia där de ska bestämma, liksom de bestämmer i samhället du bor i och i företaget du jobbar i.

Det är nog tur att katten släpar in lite dugligt folk!

Ni glömde väl inte att ni skulle läsa Helga?

Jag citerade ur inlägget Dejta dig ur arbetslösheten”.


9 kommentarer on “Där jag moloket satt i lokalens mörkaste hörn …”

  1. kao skriver:

    Är du förvånad?

    Där går det inte komma med för klen motor och för kort mast :D.Sen gäller det att svina på rätt sätt : slaska eller traska = låta öppna två dyra champagneflaskor och hälla ut den andra. Eller låta öppna två, hälla ut dem och gå därifrån.

    Överklassen har alla möjliga sätt att roa sej på och de vill att det ska synas. Att i stället ge pengarna till någon som behöver dem skulle aldrig falla dem in.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      De bär sig åt som barnungar, snorungar. Men det begriper de icke! Och just som de inte begriper tror de att de är förmer än andra.
      Man bör kanske tycka synd om dem.

      Kram!
      /Skvitt

      • kao skriver:

        De är felvaggade med avsikt på specialskolor där de lär sej vilken klass som är den härskande, ju.

        Kao

        • skvitt skriver:

          Jo, förvisso, men det fattas något i skallen när de inte kan se hur de hela tiden skämmer ut sig och gör sig till åtlöje. Å andra sidan, när de umgås med gelikar så blir ju referensramarna därefter. Men det ursäktar ändå inte. Det borde ligga i sunt förnuft att uppföra sig.

          Mest skrämmande är ju, som jag antydde i inlägget, att det är dessa undermåliga karaktärer som blir våra chefer och beslutsfattare inom kort om de inte redan har hunnit nå en position.

          Vi skulle säkert ha ett bättre samhälle om det var katten som fick bestämma vilka som ska släpas in maktens korridorer.

          Kram!
          /Skvitt

          • kao skriver:

            Det skrämmer även mej att dessa individer ska ha något som helst med politisk maktutövning att göra. Därin räknar jag även Alliansen.

            Kram
            Ha en finfin helg
            Kao

            • skvitt skriver:

              Makten har de just för att de saknar empati. Vassa armbågar och omtanke går inte att förena.

              Kram!
              /Skvitt

              • kao skriver:

                Säkert är det så. Att se in i Reinfeldts ögon är som att titta i en djup brunn – eller en kopp svart kaffe. Ser inga känslor av något slag där. Ändå tycks just hans ögon inge många andra personer hopp och trygghet. De ser trygghet och beslutsamhet där.
                Ruggigt.
                För att inte tala om Bildts fiskögon och uttryckslösa ansikte. Den mannen är nästan värre.

                Kram
                Kao


Lämna en kommentar