Kategorier

Arkiv

Mac skiter i konsumentlagstiftning

Du kan inte ångra köpet

Han sa det i butiken på Östra Hamngatan i Göteborg.

”Så om jag inte ens bryter förpackningen så får jag lämna tillbaka den här datorn?”frågade jag.

”Nej, det får du inte!”, sa han.

När jag kom hem ringde jag upp dem (031-72 13 100) och frågade igen. Svaret var långt ifrån glasklart, snarare svävande.

Ja, det var verkligen svävande!

Kvinnan jag talade med skulle flera gånger höra med någon annan och det blev tyst i luren under tiden.

Till slut, efter att jag hade upplyst henne om den svenska konsumentlagstiftningen så sa hon att om förpackningen var obruten så kunde ju varan lämnas tillbaka.

Mac

Samma produkt finns hos Elgiganten. Där har man rätt att lämna tillbaka den inom trettio dagar, oavsett om man har brutit förpackningen eller ej!

OK. Då är frågan den att var köper du din Mac? Hos MacForum eller hos Elgiganten? Priset är detsamma och svaret borde vara givet.

Många gånger har jag talat med olika företag, men aldrig att jag har mötts av en sådan antikund- inställning som den från Mac! Den var så främmande att den var skrämmande.