Kategorier

Arkiv

Ska det va’ så svårt att fatta?

Sjung med i refrängen!

Ska det va’ så svårt att fatta?

Just det!

Ska det va’ så svårt att fatta?

Alltså, enkelt: ett borgerligt parti och en borgerlig regering har ju aldrig på sin agenda något som gynnar arbetare. Varför skulle de ha det?

Du, arbetare, som har röstat på Alliansens partier, fråga dig vad du ville få ut av dem!

Ska det va’ så svårt att fatta?

De ger dig ju ingenting annat än skyldigheter att betala för de rika!

Ska det va’ så svårt att fatta?

Svårt att fatta

Om jag frågar: 

Vad vill du, min vän, du som knegar för en slavlön? Du som har det som de flesta har det. Vad vill du, min vän?

Vill du ha det bättre rent ekonomiskt? Jag tror du vill det och jag har säkert inte fel.

Och så röstade du då kanske på något av Alliansens partier för att få lägre skatt!

Var det så?

Jasså, det var så!

Så illa var det alltså!

Jag misstänkte det!

Tänk så dumt tänkt det var!

Du vet, min käre broder och syster, man får mera skit än glädje från borgarpacket. Annars hade du till exempel haft en betydligt högre lön!

Tror du då att en regering som så helhjärtat driver överklassens intressen ska ta dina behov på allvar?

Läs här och försök att fatta!


6 kommentarer on “Ska det va’ så svårt att fatta?”

  1. Svante skriver:

    Det är väl inte svårt att fatta. Frågan är bara om det spelar någon som helst roll, om dessa jobb utfördes svart? Jag menar för statens ekonomi. Nu pröjsar pensionärerna de rikas städning via höjda skatter, och sänkt pension. Pensionärer, och handikappade, som skulle behöva den hjälpen blir utan. Jag är rädd att inget etablerat parti skulle ändra tingens ordning, då dessa partiers höjdare utnyttjar både Rut, och Rot.
    Svante


Kommentera

