Kategorier

Arkiv

Superberöm

Skvitt blir ju förbannad ibland

Ja, om sanningen ska fram …

… så är det mest ilska och orättfärdigheter som Skvitt ger uttryck för i bloggen. Vill man ha förändring så ska man klaga och lyfta fram skiten, så klart.

Ni som följer mig känner mig ju just som sådan och jag skräder icke orden när jag är på det humöret.

Men Skvitt har också en annan sida.

Den kommer mest fram i det privata umgänget med folk, vänner och även mer obekanta. Och då är Skvitt positiv, för de flesta som han träffar är ju hyggligt folk ur arbetarklassen. Det finns sällan skäl för annat, men någon enstaka skitstövel har han ju träffat på under sitt relativt långa liv. Borgarklassen har han däremot inget till övers för därför att där finns sällan hyggligt och intressant folk, fast undantag finns ju trots allt.

Och detta är Skvitts sanna samlade livserfarenhet. Den kan ingen säga något emot!

Skit ska skit ha

Skvitt har därför klagat på produkter och företag mer än en gång. Här följer några exempel.

COOP – Färdigstekta köttbullar

En dag hos Macforum Göteborg

Mac skiter i konsumentlagstiftning

Katastrof-mixer

Allt det här som Skvitt har skrivit är ju bara ren konsumentupplysning som står som moteld till all förljugen reklam som vi ständigt bombarderas av och hjärntvättas med i det kapitalistiska samhället. Vi får ju fler lögner serverade i reklamen än vi kan räkna till och långt fler än sanningar! Därför får ni av Skvitt till och från en annan bild till exempel av varuutbud och dåliga tjänster, men givetvis av annat också.

Men så händer det!

Det är inte så ofta.

Men det kan hända!

Och då skriver Skvitt något positivt. Till exempel ett par inlägg om Universeum i Göteborg.

Universeum

Universeum i Göteborg

Universeum

Eller som när Skvitt blir förvånad och så förbannat glad när han blir så utomordentligt och exceptionellt bra bemött när han gör en affär!

Här kommer det:

Han beställer en dator som ska byggas efter hans egna önskemål. Och utifrån hans relativt dåliga kunskaper ska företaget ta reda på hans behov. Här var det alltså bäddat för att luras!

Men Skvitt mötte världens bästa och engagerade människor som bara hade ett enda mål: att ta fram en dator som motsvarade hans önskemål.

Ja! Just det! Och vad fick jag, Skvitt? 

Jo, en skräddarsydd dator som var just så bra som jag ville ha den! Varken bättre eller sämre!

Och inte nog med det! De var måna om att förklara allt. Allt de gjorde skulle jag fatta innan de levererade datorn till mig! Och det tog ju sin lilla tid, det vill säga ett par timmar.

Sen kom det ett mail med specifikation och priser ”för att jag skulle kunna jämföra om det fanns billigare på annat håll”, som det stod i mailet.

Efter några dagar var den klar och testad så att allt fungerade.

Jag åkte dit bara för att betala och åka hem med maskinen, men först skulle allt förklaras. Han ville att jag fattade allt! Det var inte bara att ro över pengarna. Nejdå, fatta först, känn dig nöjd och betala sen. Det blev jag både glad och tacksam för, fast det tog omkring två timmar innan han var nöjd och tyckte sig ha förmedlat all information till mig!

Tänk er själva!

Går man inte in för riktigt kvalificerad service i så fall, om man lägger ner cirka två timmar på kunden som bara är där i tron att han ska betala och hämta sin dator och åka hem med den?

Jag kan bara inte beskriva allt!

Men en sak kan jag säga och gå i god för: behöver du datorservice skall du absolut gå till Europadata!
Europadata

Bättre service tror jag är omöjlig att få!

Och jag fick en dator som är rent oroligt bra och slapp det superkorkade Windows 8. Jag ville ha Windows 7 och det fick jag. Jag fick tyst vattenkylning och fläktarna kan ställas in i tre effektlägen. Jag fick en massa processorkraft och operativsystemet på en SSD-disk. Datorn startar på 27 sekunder!

Till sist laddade han ned programvaran till min trådlösa mottagare till datorn och installerade den.

Allt fungerar perfekt och med tanke på prestanda så blev det billigt. Dyrare dator har jag köpt, med sämre prestanda även med hänsyn tagen till att utvecklingen går framåt. Alltså om man jämför med vad som var rådande teknik den gången.

Stort tack till Europadata!



Kommentera

