Kategorier

Arkiv

Mera arbete

på Kronofogdemyndigheten

Kan det vara nya arbetarpartiet, nya moderaternas nya Arbetsförmedlings uppdrag att skapa mera arbete för Kronofogdemyndigheten?

Skvitt är benägen att tro att det är en av avsikterna med deras politik, vid sidan om att skapa gratisarbetare åt företagen.

Nya nya nya

”Inget jobb, ingen a-kassa, inget aktivitetsstöd”

Följden blir ju att Kronofogden får ännu en person att förfölja med inbetalningskrav livet ut. Tänk dig själv:

”Allt går bra. Jag har flyttat in i min lägenhet och jobbar och lyckas få till ekonomin så allt går ihop varje månad.

I augusti 2013 skickar min chef mejl och försöker få tag på min handläggare på Arbetsförmedlingen för att förlänga min ‘anställning’, men lyckas inte få kontakt. Han väntar någon vecka och försöker igen. Men lyckas inte nu heller.

September kommer och vi har ännu inte hört något. Vi tar för givet att jag ska fortsätta jobba så jag kör på och chefen är nöjd med mitt jobb. Chefen skriver ytterligare mejl utan att få svar. Så vi kör på.

Den 4 oktober ringer handläggaren till mig och säger:

– Du Thomas. Jag ber om ursäkt men du skulle ha slutat jobba den sista september.”

Det är ju bäddat för att hamna hos fogden. Och allt det här är ju regeringens skapelse. Läs alltsammans!

1. Om Alliansen inte hade räknat med att det kunde gå på det här viset, då är den så inkompetent att den aldrig mera bör få mandat att regera.

2. Men om den hade räknat ut det på förhand att det skulle bli så här, då är den så cynisk att den aldrig mera bör få mandat att regera.


4 kommentarer on “Mera arbete”

  1. kao skriver:

    Det är ju så här Alliansen vill ha det; man ska stå med mössan i handen och buga och bocka och tacka för att man får jobba. För skitlöner, utskickade av otaliga bemanningsföretag som tjänar stora pengar på de som är anställda (på usla villkor).

    Oftast för en usel lön. Anställningstryggheten är bortblåst.

    • skvitt skriver:

      De får ju inte ens en anställning. Fast i inlägget raljerade jag med att man får mer arbete på Kronofogdemyndigheten och där har man fast arbete och avtalsenlig lön minsann ;.)

      Kram!
      /Skvitt

  2. Raymond Garcia skriver:

    ”- Detta som nu ligger framme har vi väntat länge på”, säger Erik A Eriksson. De kommer också att ligga på EU hårdare om att få tillstånd en översyn och ev. ändring av Art- och Habitatdirektivet som inte längre är anpassat mot dagens förhållanden. Det går sakta i dessa frågor och som värmlänning har han tidigare känt av en låg förståelse hos folk, andra politiker, myndigheter och departement, men att det som nu genomförs stödjer de berörda medborgarna. Samtidigt kommer vi få livskraftiga rovdjurstammar utan att behöva maximera dem och därigenom minska skadorna och störningarna för de som är berörda. Rovdjuren har haft en stark tillväxt – allt för start på vissa håll.


Kommentera

