Kategorier

Arkiv

Ny blogg av Skvitt

Skvitts Photoshop

Det är en blogg enbart för foton som jag har tagit och sedan behandlat i Photoshop. Då kan jag reservera Skvitts foto för obehandlade bilder.

Jag började lägga ut ”Photoshopade” bilder i fotobloggen, vilket kändes fel. Det är ju så kul att jobba i Photoshop och sen vill man ju visa resultatet. Alltså behövdes det en blogg till.

Nu är det alltså slut med ”shoppade” bilder i Skvitts foto. Men de som redan är utlagda där får ju ligga kvar, fast jag skulle kunna flytta över dem. Här är några av de manipulerade bilderna som ligger kvar på sin ursprungliga plats:

Photoshopöl 1

GBG 1

Photoshoppat a1

En av de stora fördelarna med att behandla bilder är att även bilder som är hopplöst dåliga i teknisk kvalitet kan bli excellenta i Photoshop.

Ett exempel på detta är bilden som jag tog på nattbussen. Den blev skakig och suddig och i Photoshop förvandlades den till modern konst. Det tycker i alla fall jag!

Nattbuss 2

Men alla håller kanske inte med. Kanske vinner en annan nattbild större uppskattning. Inte heller den hade dugt i original.

Vintergångbana

Alla behandlade bilder är inte dåliga från början, men varför inte göra en bra bild ännu bättre? Se här:

Flygare

Och bara för skoj skull har jag plåtat i köket. Vem skulle vilja se de bilderna i original? Inte någon, det är jag helt säker på. Så när jag tog bilderna var det enbart för att ”shoppa” dem. På bloggen kan du se fler, men här kommer några av dem:

Glas blå6

Ett glas i diskhon med tillhörande diskmedelsskum. Det är samma glas som på den här bilden:

Glas röd1

Och på denna bild:

Glas blå 9

Och så här ser mitt kök ut:

Kök 1

Det går ju att göra så det ser riktigt skabbigt ut, som på denna bild:

Kök 2

Eller framställa en spis så man knappast kan se att det är en spis, som här:

Kök 10

Liksom man kan göra konst av en vanlig skog:

Skog 2

Och få svamp att se mycket mera spännande ut än de gör i vanliga fall:’

Skog 5

Till och med en trist förortsgata kan bli intressant:

Gata

Om jag nu har lockat er att se fler bilder är ni välkomna att besöka bloggen. Länken finns ovan och även här.

Varmt väkomna!

Ny blogg av Skvitt


2 kommentarer on “Ny blogg av Skvitt”

  1. kao skriver:

    Så snyggt!
    Det måste vara underbart att kunna skapa såna häftiga bilder som du visar här🙂

    Kram
    Kao


Kommentera

