Kategorier

Arkiv

Etta?

Eller en nolla?

 

Du läser just nu ett digitalt alster av Skvitt!

etta eller nolla

Jag har min uppfattning klar för mig, vad den saken anbelangar. Den kan ni gissa er till.

Men läs artikeln som skärmdumpen kommer ifrån.

Gå sen vidare och läs resten av artikeln som inleds så här: ”Designtidskriften Form avslöjade nyligen att prins Carl Philip inte varit inblandad i det egna designarbetet. Nu träder formgivaren bakom ‘Slottet brinner’ fram. 
– Det är jag som har ritat eldskärmen, säger Eric Ericson.”

Vissa personer är inte värda att ödsla tid och utrymme på och jag skall således inte orda mera i saken.


4 kommentarer on “Etta?”

  1. kao skriver:

    Jag läste det här igår. Det borde vara pinsamt för prinsen, men jag tror inte att sånt folk känner skam av stöld och bluff. ALLT är deras rättigheter, i deras egna ögon. De är SPECIELLA i egenskap av sin ‘börd’.

    Och jag som tycker jag själv har en intressant historia bakåt, via MINA förfäder!

    Det är som det brukar vara: vanligt folk som får ta smällarna. Om det så bara gäller en missad betalning av en hundralapp.

    Ciao’
    Kao

  2. skvitt skriver:

    Underklassens uppgift är att ”göra rätt för sig” = se till att överklassen inte behöver göra någonting annat än att leka.

    Ciao’ tebaks!
    /Skvitt

  3. kao skriver:

    Precis så är det och jag undrar varför folk inte kan se detta politiska spel – bara för ett par hundralappar mer i månaden via sänkt skatt! Men, som jag skrivit förr : folk är uppslukade av ‘tittyatatements’ som kapitalismen och den råa politiken matat oss med : KÖP OCH BLI LYCKLIG. KONSUMERA! Samtidigt säger de andra saker – t.ex att vi måste tänka på miljön, men gör de det själva? Knappast.

    Hoppas att både arbetar- och medelklassen nån gång kan begripa sambanden och känna att det är nog nu – och göra uppror mot snyltarna.

    Kram😉
    Kao

    • skvitt skriver:

      Med tanke på att den politiska medvetenheten har varit i avtagande under minst 50 år så är det nog inte mycket att hoppas på.

      Men som du vet så röstar inte jag i de allmänna valen. Däremot röstar jag när det är folkomröstningar. Det är ju en helt annan sorts val.
      Jag har flera skäl till att inte rösta och ett av skälen är att borgarklassen skall trycka ned arbetarklassen riktigt djävligt långt ned på knä så att den vaknar och ser vad som måste göras. Och då är det inte att göra om samma misstag igen att nöja sig med borgerlig ”demokrati” med val av olika partier till ett parlament. Arbetarklassen behöver bara ett parti och det räcker. Resten behövs inte. Borgarklassen ska ju inte ha något inflytande eftersom den skall väck som klass.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

