Kategorier

Arkiv

Fantasilöner, eliten och folket

Löner som fjärmar

 

”LÖNENIVÅER Överbetalda politiker och generaldirektörer tappar verklighetsförankringen – men lever gott på våra skattepengar. Medan vi på golvet piskas för att jobba påstås elitens kompetens kräva väldiga lönekuvert. Fallet med Arbetsförmedlingens sparkade och bevisligen inkompetenta generaldirektör Angeles Bermudez Svankvist visar att argumenten inte håller. Riksdagen borde föregå med gott exempel och sänka sina egna löner, skriver maskinföraren Anders Jarfjord och blivande VVS-montören Abe Bergegårdh.” / Debatt, SVT

Absurda lönenivåer


3 kommentarer on “Fantasilöner, eliten och folket”

  1. kao skriver:

    Det är vansinne.
    Hon tjänar lika mycket på en månad som jag gör på ett helt år.
    Ändå gör jag mer nytta än hon. Trots att jag är pensionär. Jag kan i.a.f göra människor glada. Men kan hon det?

    Ok,ok. Visst. Folk kan gärna få tjäna mer pengar än jag. Men då ska de också göra rätt för dem…

    Kram
    Kao


Kommentera

