Kategorier

Arkiv

Dagens satir

Bara en bild

 

Svantesonsatanism

Men det kunde nog ha varit sant.


8 kommentarer on “Dagens satir”

  1. Svante skriver:

    Livets Ord, och Livets Ords relaterade församlingar, är att jämföra med Satanism.
    Svante

  2. Kicki skriver:

    Beträffande satanism eller varför inte ”förtäckta pedofiler”..På 70-talet fanns ett gäng som kallade sig ”Guds barn”. Minns dem då de ofta var ute och rekryterade ungar i förorter. (Vet ej om de finns kvar i dag..)

    • skvitt skriver:

      Det har funnits många olika förvirrade sällskap och sekter. Om det fanns fler förr än nu är mer än jag vet, men jag har en känsla av att det fanns fler på 70-talet.

      En sekt, vars namn jag har glömt, gick med plakat med en text om att jorden skulle gå under ett visst datum. Men som bekant blev det inte så och då försvann de från gatorna.

      Antagligen var det samma sekt som återkom efter ett tag med nya plakat och nytt datum. Inte heller den gången fick de rätt🙂

      /Skvitt

      • Kicki skriver:

        Det var ju Jehova! Jag ”släpades” in i den världen ett tag som 9- åring… (men inte via mina föräldrar)

        • skvitt skriver:

          Jasså Jehova, men är du helt säker på det?

          Kram!
          /Skvitt

          • Kicki skriver:

            Ja, en kvinna (jag gick hem och åt hos) passade alltid på att predika detta för mig, nästan varje dag, och som ”grädde på moset” skulle jag följa med till Rikets Sal där jag skulle få det bekräftat. Fick läsa en blaska som kallades Vakttornet minns jag. Hon talade om för mig att de som inte lydde Jehova skulle dö som flugor, samt att jorden skulle gå under. Jag var livrädd för detta i början, men när det gått något år och jorden ff inte gått under så lärde jag mig att det var rent skitprat! Det jag mest tog illa vid mig av under den perioden var att om en person skadat sig och behövde blod, så lät de hellre personen dö än att låta människan få blod. Det var en familj som vägrade sitt lilla barn detta. Det sitter kvar i mig må du tro…


Kommentera

