Kategorier

Arkiv

Nätet är fullt med censur

Lollo fick inte ropa på hjälp!

Vanvård ska inte uppmärksammas, tycker tydligen Youtube.

När jag kollade in mina inlägg på Skvitts video så såg jag att Youtube hade censurerat Lollo eftersom hennes rop på hjälp stred mot deras användarvillkor! Man kan ju bli förbannad för mindre. Kapitalets diktatur stoppar det fria ordet, men det är ju inget nytt, bara det att den här gången står det i klartext.

Yuotubecensur


12 kommentarer on “Nätet är fullt med censur”

  1. Svante skriver:

    Censur eller inte kunde inte låta bli att kommentera här heller.
    http://karbole.wordpress.com/2013/09/19/religion-ar-skadligt/
    Svante

  2. kao skriver:

    Inte bra. Men även diktaturer och kommunistdiktaturer gör detsamma, det får vi aldrig glömma.

    När jag var på Kuba för några år sen kunde jag se och känna detta mycket mycket tydligt. Folk var rädda och på sin vakt. Svårt att prata politik med folk där, eftersom alla var rädda för angivare….:( . Det var en lärorik resa – och ganska omskakande.
    .

    Så det är inte bara den ena sidan som censurerar och det får vi aldrig glömma.

    Jag ville åka till Guatanamo(namnet på länet och det skamliga fängelset i östra Kuba), men jag fick veta att det fanns 3 stängsel runt fängelset och att det var omöjligt att ta en bild där.

    Kram
    Kao


Kommentera

