Kategorier

Arkiv

Manual för begåvade

Men inte för mig

 

Det är grekiska, tycker jag.

Manual(fasen, missade mellanrummet)

Jag skrev ju om ett nytt forum, Karmastudio. Det skulle fylla den där sociala funktionen som AB-bloggen hade. Om det gör det återstår att se. Jag har precis testat det och det återstår en del att utforska.

Men så skriver FGGGMF att han tog fram en manual. Jag citerar hans kommentar till inlägget om Karmastudio:

”Nu får jag ju tjata lite igen.
Jag har ju skapat en länklista som fungerar lika bra som AB:s länklista. Se
http://fgggmf.wordpress.com/fgggmf-rss-manual/
Visst WP sabbar lite av den eftersom de uppdaterar så sällan,
Jag får kolla lite på Karma, när semestern är slut.
Är lite rädd för Karma, vill inte att mina förseelser kommer ikapp mig ;)

Visst är sådant ”tjat” välkommet. Jag hade inte glömt hans inlägg, men tänkte däremot inte på det. Och visst har FGGGMF gjort ett gediget arbete med att skapa AftonbladetBlogg, GAB, AB-bloggkommentarer, AB-blogginlägg, AFTONBLADET-bloggare och Gamla Aftonbladetbloggare. Det är fantastiskt och bakom det ligger ett än mer fatastiskt jobb. All heder åt FGGGMF.

Men hur använder man manualen?

Nåja, det finns säkert de som vet och har glädje av den, så pröva själv och tacka FGGGMF!



Kommentera

