Kategorier

Arkiv

Allt kan hända när det är rötmånad!

Videon ger syn för sägen

 

Eftersom videon trilskas med WordPress så får du klicka här.

Skvitt påminner: Dö inte svampdöden. Läs Skvitts enkla svampskola.

Alla inläggen.

Kao om rötmånad.


7 kommentarer on “Allt kan hända när det är rötmånad!”

  1. Svante skriver:

    Ang. Krångel med video hos WP, så drabbas även du på det sätt jag drabbas när jag skriver kritik, mot USA.
    Svante

  2. kao skriver:

    Inget nytt, men däremot lika relevant och viktigt som det alltid varit.

    • skvitt skriver:

      För somliga kan det vara nytt och därmed både viktigt och livsavgörande. Jag vill inte att folk dör svampdöden, så enkelt är det.
      Fast Reinfeldt & Co kan ju gärna få göra det, men de läser säkert ändå inte mig.

      Kram!
      /Skvitt

      • kao skriver:

        Inte jag heller. Inte ens om de är alliansanhängare.

        Att njurarna slutar fungera är inte avhängigt av ekonomisk standard just nu i Sverige. Detta uppdelande önskar jag ingen.

        Kanske blir det så i framtiden – att de redan besuttna får sina sjukvårdsbehov tillgodosedda före ‘vanliga dödliga’. Men än är det inte så. Tack och lov för det!

        Vi måste däremot leva i nuet.

        Så att du medvetet inte röstar är ett moraliskt brott mot vår befolkning -. på ett eller flera sätt.
        Du kan i.a.f fortfarande påverka, åtminstone lite., genom din åsikt, som du säger dej beredd att dö för.

        Eller vilka ska få överleva i din *nya värld’? Hur ska den styras? De som tycker som just du? Eller vilka ska det annars vara?

        Har läst om ditt idealsamhälle, men hur många tycker som du?

        Du vet att jag tycker som du i många frågor, men ibland blir det för ju för mycket…

        Kram
        Kao

  3. skvitt skriver:

    Det här med Reinfeldt & Co var ju lite av ett skämt, fast med mycket allvar bakom. Inte fan skulle jag sörja dem en nanosekund ens ifall de plötsligt föll döda ned. Tvärt om!

    De välutbildade, vilket kan vara synonymt i vissa fall med att vara besutten, och de rika får faktiskt redan i dag bättre vård än till exempel gamla, arbetslösa, outbildade, nya invandrare, fattiga, socialbidragstagare, missbrukare med flera. Och det är inte ens något nytt med den saken. Det här togs upp på TV helt nyligen. Det kanske var i Aktuellt eller Rapport.

    Att jag medvetet inte röstar är ju avhängigt av att jag tar avstånd, som du vet, från parlamentarismen eftersom det är den som är orsaken till att arbetarklassen ännu inte har tagit makten. Jag är medveten om att ifall många fler med min politiska ståndpunkt gjorde sak samma så skulle vi få en ännu starkare regering bestående av partierna längst ut på högerkanten. Och den skulle pressa tillbaka arbetarklassen ännu mera. Men redan den regering vi nu har driver en sådan politik med förödande kraft.

    Det jag menar behövs just nu är en stenhård politik som trycker ned arbetarklassen långt ned i stövelskaften. Det är sådant som behövs för att få arbetarklassen att vakna upp, tyvärr. Men när den väl vaknar kommer den att förvånas av vilken kraft den besitter och borgarklassen kommer att fyllas med skräck.
    En arbetarklass som inte längre har mera att förlora är en förödande kraft mot borgarklassen.

    Kram!
    /Skvitt


Kommentera

