Kategorier

Arkiv

Först våldtagen – sedan dömd!

Den islamistiska rättvisan!

Allt är kvinnans fel. Jättebra! Det blir ju så mycket enklare då att skipa rättvisa.

Våldtagna döms dårslap

Läs här.

Jurister och domare är ett släkte för sig. Jag läste någonstans att det aldrig kan utdömas ett straff som är så omänskligt att det inte finns en domare som dömer till det! Värt att tänka på!


4 kommentarer on “Först våldtagen – sedan dömd!”

  1. kyrkis skriver:

    Först: Tyvärr är det inte längesedan svenska kvinnor i Sverige kunde råka riktigt illa ut om de anmälde en våldtäkt. Än idag är det ett vågspel att anmäla någon för närmanden eller sexuella trakasserier. Jag vet, tyvärr.

    Världen var ju god från början. Men människan tog för sig, ville bli gud själv. Hennes oskuldsfullhet gick sönder. Hur syndafallet gick till egentligen kan man bara fantisera om. Bibelns berättelse är en myt eller fabel eller vad man nu vill kalla den. Men den säger i stiliserad form någon väsentligt om människans väsen.

    Hur kan Gud tillåta? Den eviga frågan.

    • skvitt skriver:

      Men det borde ha blivit bättre till och med i Dubai tycker jag, men konstaterar att det återstår oändligt mycket där innan det blir acceptabelt.

      Kram!
      /Skvitt

  2. Svante skriver:

    Jag ogillar inte någon religion, men ogillar deras företrädare. Jag värnar om religionsfriheten för den ger mig rätten att inte tillhöra någon.
    Svante


Kommentera

