Kategorier

Arkiv

Bedragare i farten

Varning!

 

Får du liknande mail, släng det genast!

Det handlar om bedrägeri och bedragare är i allmänhet psykopater.

Bedragare-bluffmail


14 kommentarer on “Bedragare i farten”

  1. bloggarbjorn skriver:

    Alternativt kan du ju skriva tillbaka, och erbjuda dig att (mot en ”smärre” avgift) göra en språklig tvätt av meddelandet! Maskinöversättning i all ära, men för att uppnå en perfekt slutprodukt kan man inte undvara den mänskliga handens och hjärnans medverkan!

    • skvitt skriver:

      Jag hittade just din kommentar i skräpposten. Egentligen borde jag ta bort kommentaren eftersom du skrev en gång till när den inte dök upp. Men jag behåller den och förklarar istället varför den inte ville visa sig.
      Svaret blir dock detsamma som till kommentaren som syns längre ned.

      /Skvitt

      • bloggarbjorn skriver:

        Det är något mystiskt med ”systemet”. Skriver jag en kommentar till en wordpress-blogg vill ”systemet” att jag själv loggar in till mitt wp-konto om jag inte redan gjort det. Och då händer det ibland att kommentaren ”försvinner”.

        • skvitt skriver:

          ???
          Jag har ingen förklaring på det. Men jag har ett tips! Kopiera innan du postar eller skriv i ett ordbehandlingsprogram först så du har originaltexten kvar innan du publicerar.

          /Skvitt

  2. tomasblblom skriver:

    ”Nigeriabrev”. Värt att upplysa om är att det också finns kvinnor på svenska kontaktsiter som kör liknande tricks. Då brukar det röra sig om mindre summor och handlar ofta om någon som är sjuk, eller t ex ett barn som behöver skolavgift.

    • skvitt skriver:

      Eller när en kvinna sent om sider skulle komma till den brevväxlande mannen som hade betalat hennes biljett hit, plus sjukhuskostnad för mamman och lite annat. Nu var hon äntligen här med flyget, men var? Plötsligt ropas hennes namn upp och högtalarrösten ombeder henne att komma till – vad det nu var.
      Mannen gick dit. Där stod fem andra män som väntade på samma kvinna.

      Behöver jag säga att hon aldrig kom?

      /Skvitt

  3. bloggarbjorn skriver:

    Du kan ju skriva tillbaka, och mot en ”smärre” avgift erbjuda dig att putsa upp språkbehandlingen. Maskinöversättning i all ära, men för att få en perfekt slutprodukt krävs att en människa ingriper och tar bort språkgrodorna!

  4. morsanssvammel skriver:

    Hej!
    Såna där ”Nigeriabrev” får jag titt som tätt, ända sedan 2005. Ett av de första startade jag en mailkonversation med, bara för att se hur långt de kunde gå. Det var imponerande hur proffsigt utförda dokument de skickade. Men jag vägrade hela tiden konsekvent att skicka några pengar, som de ju ville, till div juristkostnader osv. Det slutade med att de, efter flera månaders mailväxling skickade ett ilsket mail med orden ”Thank you for nothing!”. Haha….

    Ha det gott!
    /Morsan

    • skvitt skriver:

      Underbar kommentar, tack för den!

      Roligt med ett livstecken från dig. Det var länge sedan. Det verkar inte som du har din blogg kvar. Stämmer det?

      Ha det riktigt bra och så klart får du en kram!

      /Skvitt


Kommentera

