Kategorier

Arkiv

Vidrighetens oskick negligerat

Barbari!

 

Det är det mildaste jag kan säga om könsstympningen. Nu är den överslätad av en socialantropolog, Sara Johnsdotter!

Värden vore bättre om den inte var befolkad med så många idioter.

Klicka här och läs texten själv.

 

Hovrätten för Västra Sverige meddelar dom för könsstympning

Är det kriminalitet som Sara Johnsdotter vill försvara? ”Man har hittat fyra fall där föräldrar tros ha åkt utomlands för att genomföra könsstympning av sina barn.” / AB 2002 – 07 -10. Med tanke på hur lite som har stått i pressen sedan dess så är det nog inte så många fler fall ens i dag. Ändå har vi en hel del invandrare från de länder där barbariet frodas. men problemet uppmärksammas inte. Ändå kan det ske på många olika sätt och vi måste tala om det så att de drabbade flickorna får veta att det är något som är fel, kan träda fram och anmäla vilka som har stympat dem. Hur ska vi annars få bukt med problemet.

Jag skulle önska att det blev sjukvårdens plikt att prata med de av deras patienter som kommer från länder där stympningar förekommer. Det bör vara upplysningssamtal.

Och jag skulle vila gå längre. Att man besiktigar flickorna. Något annat sätt att ta reda på om brott har begåtts finns ju knappast, om flickornas rättssäkerhet ska kunna garanteras.

Och har brott begåtts tycker jag att utvisning på livstid är det bästa. Sådant pack ska vi inte ha i vårt land! Hårda ord? Ja, men det står jag för!


6 kommentarer on “Vidrighetens oskick negligerat”

  1. Svante skriver:

    Du står för dina hårda ord, och jag vill inte att du ska vara ensam om det.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Nej det vill jag verkligen inte varar.

      Den här frågan måste diskuteras och det högljutt! Men det verkar som frågan är tabu, som om det vore rasistiskt eller främlingsfientligt att diskutera den. Och det är ju löjligt, men jag är övertygad om att det är det som är skälet och jag är inte ett smack förvånad.
      Idioter stöter jag på ideligen. Idioter som inte kan skilja olika saker åt.

      /skvitt

      • Svante skriver:

        Att stympa barn borde innebära dödsstraff, men då kommer många barn att bli föräldralösa i vår värld. Att bara utvisa föräldrarna på livstid får inte eländet att upphöra.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Dödsstraff är jag emot oavsett vilket brott det än handlar om. Risken finns alltid att man dömer fel person. Lika väl som det finns fall där man faktiskt vet till 100% att det är rätt gärningsman, lika klart finns det fall där man är helt övertygad om det, men ändå har fel.
          Efter att ett sådant straff är verkställt går det inte att rätta till det.

          Av samma skäl är jag emot stympande straff.

          Det som är intressant här är att man alltså stympar flickor som inte ens har begått något brott! Och inte nog med det! Det är föräldrarna som har bestämt sig för det!
          Det är inget skäl att det är en tradition!
          Om stympningen är en tradition så måste man ju ta avstånd från traditionen. Den kan ju inte vara viktigare än barnens bästa! Och vill man inte inse det så har man inte i detta landet att göra!

          Skyddar man inte sina egna barn (och andras också menar jag), utan tvärt om med berått mod utsätter dem för stympande ingrepp med konsekvenser för resten av livet, då är man inget annat än ett rent djävla pack!
          Hårda ord? Kanske, men den verklighet som drabbar dessa flickor är bra mycket hårdare!

          Jag tror att utvisning skulle vara ett ytterst lämpligt straff. När de kommer hem till sin gamla by som de lämnat av olika skäl (krig, svält eller bara för drömmen om en bättre framtid i ett utvecklat land med bättre standard, möjligheter och villkor), då undrar ju byborna varför de kommer tillbaka. Och förhoppningsvis sprider det sig: stympa inte döttrarna för då kan ni inte stanna i Sverige.
          Den effekten vill jag uppnå snabbast möjligt och då vore det faktiskt allra bäst att ”offra” alla hittills omskurna flickor och kvinnor och helt enkelt aldrig släppa in dem över gränsen. DET skulle få effekt. Då skulle de fatta att om de håller fast vid sin sedvänja måste de också stanna i sin fattiga, skitiga, dammiga och kanske hatade gamla underutvecklade by och aldrig komma vidare! Särskilt om alla civiliserade länder gjorde på samma sätt.

          Alltså: ned med trosorna redan vid gränsen och sortera direkt och resolut. Det tar säkert inte mer än några år att stoppa barbariet om alla länder gjorde lika dant. Det är ju trots allt för många guld värt att få komma hit, särskilt bland somalierna.

          /Skvitt

          • Svante skriver:

            Kanske har du rätt, men brott mot barn ska alltid ha lagens strängaste straff, oavsett om man är invandrare, eller Svensk. Är man sedan inte Svensk medborgare borde man deportera personen till det land han/hon kom ifrån utan fängelsevistelse i Sverige.
            Svante

            • skvitt skriver:

              Ja, strängaste straff så klart, men inte dödsstraff eller stympande straff. Det är jag och kommer alltid att vara emot av det skäl jag skrev tidigare. Det går ju inte att rätta till sådana straff om det senare visar sig vara en oskyldig som råkade dömas. Och det händer ju titt som tätt att folk döms felaktigt.

              Var och en som har varit och lyssnat ett antal gånger på rättegångar upptäcker snart att det allt för ofta är rena skämtet, det som utspelas i våra rättssalar.

              Vi är nog ganska överens, men jag vill nog trots allt att de får sitta ett antal år i svenskt fängelse innan de utvisas. Minst tio år utan villkorlig frigivning i förtid, anser jag. Och under tiden ska de få gå igenom i lektioner om hur djävla fel de har handlat. Och de borde också krävas på att lära ut detta när de kommer hem.

              /Skvitt


Kommentera

