Kategorier

Arkiv

När man är född med guldsked i munnen

Då är det inte lätt

Nej, sanna mina ord. När man har fått allting gratis, då är det inte lätt att plötsligt inse att saker och ting faktiskt kostar, eller att det finns sådant som kallas solidarisk handling och moralisk plikt. För någon annan plikt finns knappas för kungahuset då det står över lagen.

I sitt oförstånd har såldes prins Carl Phililp aldrig betalat för sophämtning från sin sommarstuga som han har fått av värmlänningarna. Nu får de dessutom betala för att tömma skiten efter honom.

Räkningar har han fått, men gåvan att förstå att en räkning är till för att betalas har han tydligen inte fått och att allting faktiskt kostar är säker något som övergår hans förstånd.

För det kan väl inte vara så att han anser sig för fattig för att ha råd med notan för den egna skiten? I så fall är han bara fattig i själen.

Alltså, är han helt dum i huvudet eller bara sniken?

Fattige Carl

Vore jag värmlänning hade jag varit urförbannad på hans sätt att tacka för gåvan!

AB, nwt.se

2 kommentarer on “När man är född med guldsked i munnen”

  1. kao skriver:

    I ärlighetens namn: Det är inte han själv som sköter den typen av världsliga skitfrågor: det är hovstaten och deras räknenissar. Kungahuset är helt rudis när det gäller att ta vanligt ansvar som alla andra måste göra.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Ja men han får väl ryta till då! Han får väl för fan säga åt dem att det handlar om hans anseende!
      Nä, så det där köper jag inte! Eljest skulle jag vilja att hovstaten även skötte mina affärer.
      Eller nej, jag är för ärlig för det. Jag har för hög moral.

      /Skvitt


Kommentera

