Kategorier

Arkiv

Trevlig Helg

SKRATTEMYNDIGHETEN.SE

 

Du kan prenumerera på den siten och då få skratta åt historier som dessa:

Parterapi

Ellen och Erik gick i parterapi efter 25 års äktenskap.

 Terapeuten frågade:

– Jaha, vad var problemet här då?

Ellen berättade passionerat, snörvlande och smärtsamt om alla problem som paret hade haft under det 25-åriga äktenskapet. Hon berättade om förnekande, brist på ömhet, tomhet, ensamhet, att hon kände sig oälskad och oönskad – en oändlig lista på oemotsedda behov som hon hade saknat under äktenskapet.

Slutligen avbröt terapeuten henne, gick runt skrivbordet och bad Ellen att stå upp. Han kramade om henne, knäppte upp hennes blus och smekte henne ömt samtidigt som han kysste henne. Allt detta framför ögonen på Erik som bara höjde på ögonbrynen.

Efter en stund slutade han, Ellen harklade sig, knäppte blusen och satte sig tyst ned – märkbart generad.

Terapeuten vände sig mot Erik och sa:

– Detta är vad din fru behöver, 3 gånger i veckan Klarar du av det?

Erik funderade ett litet tag och svarade sedan: – Jodå Jag kan släppa av henne här måndagar och onsdagar, men fredagar spelar jag golf hela dagen.

Prästen

Den unge prästen hade blivit av med sin cykel. På väg till kyrkan mötte han en äldre kollega och bad om råd hur han skulle göra.

 

– Jag råkade ut för en liknande sak en gång, sa den äldre prästen, så jag predikade om tio Guds bud och speciellt länge och utförligt om sjunde budet Du skall icke stjäla och dagen efter fick jag tillbaks det stulna.

Den unge prästen sa att han skulle försöka samma sak.

Veckan efteråt kom den unge prästen och cyklade och mötte den äldre prästen på vägen.

– Jag ser att du fått tillbaks cykeln, sa den äldre prästen, följde du mitt råd?

– Ja nästan, sa den unge prästen, jag predikade om tio Guds bud och när jag kom till det 6:e budet – Du skall icke begå äktenskapsbrott, så kom jag ihåg var jag hade ställt cykeln…

På sjukhuset

En man satt nervöst väntande utanför mottagningen på HUD och KÖNSPOLIKLINIKEN vid Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg för att få hjälp. Han tänkte på den svarta svidande och värkande ringen han fått runt sin penis, alldeles bakom ollonet.

Plötsligt så kom det in en annan man i väntsalen och satte sig bredvid honom, och han såg ut att vara minst lika nervös ut som han själv kände sig. Han blev lite nyfiken så han kunde inte låta bli att fråga:

– Förlåt att jag frågar men vad söker du för hjälp här ?

– Jo jag har fått en röd svidande och värkande ring runt min penis alldeles bakom ollonet, svarade den andre mannen !

– Oj det är precis vad jag har med, fast min ring är svart svarade den förste mannen, hoppas att det inte är något farligt bara ?

– Nä det får verkligen hoppas, sade andre mannen !

Strax därefter kom en sjuksyster och ropade upp mannen med den röda ringen runt sin penis in till doktorn. Mannen med den svarta ringen runt sin penis satt nu ännu mer nervöst väntande, men till slut så kom mannen med den röda ringen runt sin penis ut och såg betydligt lättad ut. Mannen med den svarta ringen runt sin penis blev genast nyfiken och frågade:

– Nå, hur gick det, var det något farligt eller ?

– Nä det var inte så farligt, jag behövde bara tvätta med lite varmt vatten och tvål så gick det mesta över och doktorn sa att det skulle bli helt bra inom några dagar eller så…

– Oh det var skönt att höra sa Mannen med den svarta ringen runt sin penis !

Nu blev även han inkallad till doktorn och han tittade, tog prover och tittade igen med förstoringsglas på den svarta ringen och till slut sade han:

– Det här var illa min vän, den här penisen får vi nog amputera fortast möjligt är jag rädd !!

– VAA ?? sade Mannen med den svarta ringen, det kan inte vara möjligt. Han den andre som var här inne före mig som hade en röd ring runt sin penis behövde ju bara tvätta den lite så var det ju bra !!

– Jo sade doktorn, det är helt riktigt men det är en jävla skillnad på kallbrand och läppstift !!!

Och en kort en:

Att göra 200 situps är väl lite väl magstarkt.

Skvitts eget bidrag:

En blind man går förbi FESKÔRKA i Göteborg (Observera att Feskekôrka inte uttalas med E utan med något som ligger närmare I men med en dragning åt E!)

Som sagt, han går förbi Feskekôrka.

Och han är blind.

Och han säger:
”Hej på er flickor!”

Skvitt ber härmed alla kvinnor om ursäkt! 🙂

(Observera att Feskekôrka inte uttalas med E utan med något som ligger närmare I men med en dragning åt E!

Detta ska aldrig stockholmare försöka sig på för det klarar de icke!)

Skvitt måste självklart också ta en politiskt korrekt story, annars känns det ju fel.

Det handlar om genmanipulation. Det är nämligen så att i USA har man isolerat genen för lång hals, som ju finns hos giraffer. Den genen har man sprutat in i en kossa och fått fram en kossa med extremt lång hals. Detta berättar Kal för Osborn som då frågar:

”Vafan ska de´ tjäna te´?

Jomen nu kan jänkarna mjölka kor som betar i Latinamerika.”

Som riksbekant är så umgås ju Kal och Osborn mycket och de har det ofta lite knapert. Det här har ju lite med dricken att göra.

En dag är det riktigt illa. Ada har slängt ut Kal och Beda har slängt ut Osborn. Nu är de djävligt törstiga, hungriga och panka. Hela natten har de sovit på parkbänkar bakom operan.

Tidigt i ottan går de genom stan. Vid bageriet står dörren öppen för att svalka det nygräddade brödet lite granna. Kal och Osborn är inte sena med att sträcka sig in för att sno en limpa och detta lyckas utan upptäckt.

Sen kommer de förbi Feskekôrka. De har precis öppnat. ”Har ni lite rens som vi kan få te kattera” frågar Kal. Och det fick de.

Nu bar det iväg till Statoil nära Järntorget. Medan Osborn drog en vits för expediten stal Kal en flaska rödsprit. Sen promenerade de upp till Mashuggskyrkan.

Kal och Osborn

På vägen dit hittade de en tom konservburk.

Nu var dagen räddad!

De samlade lite pinnar och gjorde upp en brasa och fiskrenset lade de i burken och kokade. Genom brödet silade de sin rödsprit och så hade de sin lilla förtäring, mat och dryck.

Då kom polisen: ”Sitter ni här och super era jädrans alkisar?”  sa polisen och sparkade omkull burken på elden.

Kal: ”Vafan menar du? Ödelägga ett helt hem?”

Till skillnad från ovanstående helt ”sanna” historia är nedanstående historia inte alls ”sann” (?).

Det är nämligen så att Osborn alltid går upp till Linnégatans ”apotek”. Det vill säga Systembolaget.

Varje dag köper han 12 stycken flaskor ”Preppens” och sen går han till parkbänken nedanför Hagakyrkan. Där dricker han upp dem och där blir han full och där blir han trött. Där somnar han, där på parkbänken.

Nästa dag samma visa, visst är det sorgligt!

Systemet – 12 ”Preppens”, dricka, somna!

Dag ut, dag in! Fråga mig icke hur han gör på söndag, men även då somnar han i sitt rus på parkbänken nedanför Hagakyrkan.

Nåja!

I Hagakyrkan jobbar en präst som är bög, vilket kanske inte är sant i verkligheten. Vad vet jag, vad vet jag? Men enligt hörsägen går denne präst dagligen förbi Osborn där han ligger avsomnad på bänken och han inser sin lycka och tar tillfället i akt. Han sätter på Osborn!

Men så drabbas han av dåligt samvete och stoppar ned 200 spänn i Osborns ficka.

På morgonen vaknar Osborn och när bolaget öppnar går han till bolaget igen och till sin förvåning märker han att han har pröjs och slipper sala till ölen, som han annars alltid måste göra.

Han går in och köper sina 12 ”Preppens” i vanlig ordning.

Allt detta upprepas veckan lång. Systemet – 12 ”Preppens” – parkbänken – somnar – prästen – påsättning – 200 spänn – vaknar – bolaget.

Men så på fredag går Osborn in på bolaget igen. Då plötsligt säger han:

”Jag tar 12 Falcon!”

”Va! Falcon? Du dricker ju bara Pripps!”

”Jo, men jag har upptäckt att jag blir så förbannat öm i röven av Preppens!”

Så illa kan det gå till i Götet, Sveriges främsta stad!

Kommentera

