Kategorier

Arkiv

Då, i förnedringens blod, föddes min kvinnliga identitet

Abdirizak Waberi

 

”Då, i förnedringens blod, föddes min kvinnliga identitet och mitt motstånd mot allt barbari i namn av kulturer och religioner. Men jag slapp lindrigt undan, många blev avrättade, vissa våldtagna före döden bara för att de inte skulle komma till paradiset som oskulder.” / Läs hela texten av Bahareh Mohammadi Andersson Abdirizak Waberi

Bahareh Mohammadi Andersson

4 kommentarer on “Då, i förnedringens blod, föddes min kvinnliga identitet”

  1. Svante Svensson skriver:

    En sak förstår jag inte, flera av dessa Muslimer har flytt sina hemländer p.g.a. att de har varit förföljda av religionen, som gäller där. Hur i hela friden kan man då försöka få in den religionens förtryck i det land man fått en fristad i? Jag undrar också, om jag skulle flytta till Saudiarabien, kan jag påverka deras religion, och grundlagar? Det jag skriver nu måste väl anses som rasistiskt, men anser att ofta att det är dessa invandrare, som står för rasismen i samhället. Om jag blir illa behandlad av en Svensk är det tillåtet att säga ifrån, men blir jag lika illa behandlad av en invandrare, och säger ifrån på samma sätt är det rasism.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Det där undrar jag också över!

      En kvinnlig kollega flyttade till Saudiarabien. Där bodde hon i en slags stadsdel som var helt avskiljd och där bara västerlänningar bodde. Där kunde hon vara sig själv, men det var som ett fängelse. Utanför kunde hon inte röra sig utan slöja och i sällskap med en man.

      Hon hade ett ettårskontrakt med firman, men pös hem efter en månad. Hon stod inte ut.
      Men det kostade att bryta kontraktet och hon fick a ett banklån för att betala för det!

      Denna verklighet lever islams kvinnor i varenda dag utan att kunna ta sig ur den.

      När de kommer hit vill de ändå ha sina djävla moskéer och sin djävla religion. Snacka om sjukt!

      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        Som jag ser det finns ingen av mig känd religion, som inte bekämpar varandra. Därför är jag glad att vi fortfarande har religionsfrihet i Sverige, för det ger mig rätten att ta avstånd från allt vad religion heter. Jag kan inte heller se att någon religion tillfört mänskligheten annat än elände.
        Svante


Kommentera

