Kategorier

Arkiv

När människan inget har kvar

Varningsklocka till Reinfeldt

 

 

”När all trygghet är försvunnen och inget mera finns att leva på,

och när man ändå inte har så många år kvar att leva,

vad har man då att riskera?

När man har tak över huvudet och mat för dagen är man nöjd som fattigpensionär,

bara man får lite tillsyn ifall något händer.

Mer behövs inte!”

Så sa en pensionär till mig härom dagen.

Han sa, ”Allt jag behöver kan jag få på Kumla! Varför ska jag inte flytta dit?”

”Jaha, sa jag, men vad ska du göra för att hamna där?”

”Jag kan ju skjuta skallen av dem som har raserat vår välfärd!”

Det är högt vatten, herr Reinfeldt, och förvisso skulle jag inte gråta vid din bortgång. Men jag gillar inte statsministermord, så jag tycker att du ska tänka dig för, för ditt eget bästa. När en pensionär kan säga så här då är nog måttet rågat. Då har du nog gått för långt i din iver att rasera folks trygghet.

Det jäser i Sverige

Det är nog långt från ord till handling hos den gamle pensionären, men visst ligger det mycket i vad han säger. ”När pengarna inte räcker till för ett drägligt liv och döden står i farstun så gör det ju knappast till eller från om man sitter på kåken eller på hemmet. Möjligen är personaltätheten och maten bättre på kåken”, tillade han och blinkade med ögat.

Jag tänkte en stund och insåg hur rätt han hade.

Läs också detta:

Regeringen ligger bakom en självmordsvåg

Försäkringskassan som utpressare!

Glöm aldrig Anna Olsson – den första som slog larm!

Pension åt helvete

Glöm aldrig Anna Olsson – den första som slog larm!

Relevanta länkar:

Tag två, betala för en!

Dubbelt moralisk

Bra med kapitalism!

Hyllning till kapitalismen!

DEBATTÖRERNA får svar på tal

His Master’s Voice

Dö! om du inte är lönsam!

Du ÄR en arbetare, tro inget annat!

Vetenskap stick i stäv med Alliansen

Att hjälpa till

Fas3-smart

Girighetens samhällsskick

Stanken från banken!

Som en viskning

Rik på ditt avsked

Man får inte blunda

Vi kan krossa kapitalismen!

Den råa kapitalismen

Kommunistiska manifestet

Kapitalet

Sådan är …

Välkommen till världen, du föds och straffas för att dina föräldrar är fattiga! (via Finns mitt Sverige kvar ?)

Matspekulation

Baggböle i dag

Kapitalismen är döende

Kapitalismen och miljön

Filosofins nödvändighet

Pension åt helvete

Får vi pension?

Pensionerna sjunker!

Välfärden, pensionerna och borgerskapet

Hyllning till kvinnan! Internationella kvinnodagen!

Det stör!

Slakten

Anställda på Försäkringskassan och Arbetsförmedlineg välkomnas att delta i påskuppropet

När Borg-bubblan brister blir Sverige ett U-land

Utförsäkringarna – det moderna folkmordet

“Anställd” i FAS-3 dog på “jobb” han inte var utbildad för

Glöm aldrig Anna Olsson!

Fick rätt mot Försäkringskassan efter sin död

Hon gav Försäkringskassesjälvmordet ett ansikte

FK-kontoren avvecklas

Och så är det ju det där med Filippas skötebarn

4 kommentarer on “När människan inget har kvar”

  1. emilia skriver:

    Skjuta sig till social trygghet 😉 ha, ha!

  2. emilia skriver:

    Nu får väl inga pensionärer vapenlicens 🙂 ha, ha!


Kommentera

