Kategorier

Arkiv

Det sociala skyddet minskar

Skyll det på högerpolitik

 

Men skyll då på såväl Alliansen som Socialdemokraterna. Minskningen står de båda för! Båda driver högerpolitik.

Minskade socialutgifter

6 kommentarer on “Det sociala skyddet minskar”

  1. Svante Svensson skriver:

    Att Socialdemokraternas politik är HÖGER, har jag vetat länge, och att Vänsterpartiet, också är Höger, sedan Hermansson lämnade politiken vet jag också. På Hermanssons tid skulle det vara någon djävla ordning i ett parti. Det som stör mig är att inte ens under Hermansson fälldes en Sosseregering, trots att man inte tyckte om förslagen, som gick igenom i Riksdagen.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Visst, men nu kastas vi 100 år tillbaka i tiden och kanske folk börjar undra vad 100 år har lärt oss. Lag menar att 100 år av parlamentarism borde ha lärt arbetarklassen att vad den minst av allt behöver är just parlamentarism. I vart fall i bourgeoisiens tappning.

      /Skvitt

  2. Svante Svensson skriver:

    Kunde inte hålla mig, utan att kommentera här.
    http://helahalsingland.se/ljusdal/ljusdalc/1.5822325-publik-skot-mot-skadespelare
    Svante

    • skvitt skriver:

      Och där skriver du:
      ”Dumheten, som blir kvar på landsbygden, förnekar sig aldrig. Skamligt uppträdande av skolungdom.
      Svante”

      Jag antar att det är en parallell till Alliansen 😉

      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        Skulle nog vilja kalla det för att de, som grejar en juste utbildning inte stannar kvar utan beger sig till storstädernas högerpolitik. De som blir kvar har ingen framtid någonstans i vårt land.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Jag skojade till det lite. Men för att vara allvarlig – jag vet inte, men kanske det stämmer. Du vet nog bättre som har bott på båda ställena.

          /Skvitt


Kommentera

