Kategorier

Arkiv

Microsoft

En källa till vansinne

Nu tänker jag inte i förta hand på det förhatliga Vista. När det kom så sjunk PC-försäljningen rejält. I panik lanserades Windows 7. Och det fungerar ju bra.

Jag tänker inte heller på Windows 8. Åter igen har Microsoft misslyckats och åter igen sjunker PC-försäljningen rejält. Konstigt att de aldrig lär sig.

Nej jag tänker på Microsofts sidor som man kan råka göra misstaget att gå till i hopp om att få ett fel avhjälpt eller för att göra en uppdatering, eller kanske för att hämta något av deras program. Finns det någon som har blivit hjälpt på deras sidor? Själv har jag gett upp för länge sedan, men jag minns mina tappra försök där jag aldrig hittat vad jag har sökt, men klickat på länk efter länk, bara för att länkas tillbaka dit jag började i en evig rundgång. Hur tänker de och är de helt skruvade som inte kan sätta ihop hemsidor som är navigerbara?

Att jag kom att tänka på detta nu vara för att jag avinstallerade bing. Det var Ask jag skulle avinstallera och då såg jag att jag hade bing också. Det är två lika värdelösa sökmotorer. Det finns ingen anledning att låta dem ta upp diskutrymme.

Ask är faktiskt värst eftersom den lägger sig i Chrome och lägger in en massa skit som tar upp en hel rad alldeles i onödan. Ask kommer oftast i samband med att man installerar något helt annat. Ibland kan man tacka nej till det, men det är inte alltid. Ja, ni vet, ni har väl sett det själva mer än en gång, antar jag.

Microsoft

Det är inte första gången Microsoft har fått samma omdöme av mig, men inget händer.

Avslutningsvis kan jag nämna att jag har provat Officepaketet 2010, men dömt ut det också. Office 2003 är mycket bättre och enklare att arbeta i. Konstigt att deras utvecklingsavdelningar bara vill krångla till saker och ting.

Windows 8 bromsar PC-försäljningen

”Försäljningen av datorer föll med 14 procent under årets tre första månader, det största raset som analysföretaget IDC registrerat sedan mätningarna började 1994. Enligt företaget har Microsoft misslyckats kapitalt med sin nya version av Windows. Microsoft-aktien rasar nära 5 procent på torsdagen.” / SvD NÄRINGSLIV

2 kommentarer on “Microsoft”

  1. Svante Svensson skriver:

    .
    Att använda Microsoft kan man göra, om man inte använder de operativsystem, som kommer var annan gång. Jag tänker inte skriva om Windows millennium, för detta OP, system har jag inte testat, utan bara hört negativa omdömen om. XP kom sedan, och var närapå felfritt, efter XP, kom Vista, och detta är en bedrövelse. Jag har Windows 7 på min stationära dator, och den fungerar lika bra, som XP. Mitt tips till datorköpare, be att få Windows 7 på den nya datorn ni behöver, eller vänta till Windows kommer med Windows 9, eller nåt.
    Svante


Kommentera

