Kategorier

Arkiv

Konstigt

Internetuppkoppling

 

Inte för att det spelar någon större roll att jag inte kan få tillgång till Internet via min trådlösa internet på min Acer. Jag har ju flera datorer. Men det stör mig.

Jag får access via de andra datorerna, som synes.

Men varför strejkar min Acer-laptop?

Jag fattar inte! Jag har försökt med allt, men det funkar inte. Ändå funkar det när jag sitter på en hot-spot.

Är det någon som har ett tips?

Smart

18 kommentarer on “Konstigt”

  1. Svante Svensson skriver:

    Yxa, och en huggkubbe är bra medicin till ACER datorer. Använde metoden på en sådan laptop, när jag bodde i Ljungdalen. Den gav svaret en morgon ”prosessorn är inte kompatibel med operativsystemet” Den hade fungerat några månader innan detta svar.
    Svante

  2. bloggarbjorn skriver:

    Om ordinarie tele-uppkoppling (med tråd eller utan) inte fungerar kanske man kan köra det tele-patiskt?

  3. Svante Svensson skriver:

    http://www.expressen.se/nyheter/gastarbetare-skjutna-i-grekland
    Ådalen 31 kommer närmre, och närmre med EU:s inflytande.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Min reaktion är att trots detta finns det de som påstår att det inte finns klasser, såsom borgarklass och arbetarklass, eller att det inte finns klasskamp och klassmotsättningar. Men kan klassmotsättningar beskrivas tydligare än så här?

      Och en helt annan reaktion: notisen är uruselt skriven. Det är inte svenska. Det är fel genus på plantage. Därtill kommer att näst sista meningen har syftningsfel. Det är väl gården, inte södra Grekland, som har uppmärksammats! Det stör mig när journalister inte kan svenska, vilket blir allt vanligare.

      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        Så långt kom jag inte att jag granskade språket i artikeln. Jag hängde upp mig på händelsen, för vi har samma problem i Sverige med bärplockare. Ännu har väl ingen skjutit någon, men kanske det händer som träning för att ta Svenska arbetare i slutändan. Jag är så less på att aningslösa blir blåsta av kapitalister, ska väl säga kriminella kapitalister, fast var ligger skillnaden, mellan kriminell, och kapitalist?
        Svante

        • skvitt skriver:

          Eftersom borgarklassen styr samhället stiftar de även lagarna. Därför är det inte kriminellt att vara kapitalist, månglare och ockrare. De flesta bedrägerier är också OK (säg den reklam som inte innehåller et uns av bedrägeri, t. ex.).

          Vad som är kriminellt växlar från kultur till kultur, från samhälle till samhälle och från tid till annan, som bekant.

          I ett samhälle där arbetarklassen har tagit makten måste kapitalism göras kriminellt, annars blir arbetarklassen genast av med makten igen.

          /Skvitt

  4. Svante Svensson skriver:

    Glömde! En kriminell kan ha empati för sina offer, men en kapitalist, vore inte kapitalist om han/hon kunde känna empati.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Kan så vara. Men med en skillnad. De kan med stor sannolikhet känna empati, men inte när det gäller affärerna. Undantaget är psykopaterna och de är säkert fler bland företagare och styrelseledamöter, liksom inom andra maktsfärer.

      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        Jag har fått för mig att en kapitalist endast har känslor för sin egen familj, och ibland inte ens då. Ta bara bilden du tänkte i din egoism behålla för dig själv. Innan vi påpekade att den inte gick fram. En kapitalist lämnar bidrag här, och där för att döva sitt eventuella samvete, men detta räcker inte långt då delämnar bidrag till Röda Korset, och Rädda Barnen, där deras likar sitter, och snyltar med rekordlöner.
        Svante

  5. Svante Svensson skriver:


    Jag har följt den smala vägen i ett kapitalistiskt samhälle, på grund av att jag inte skulle trivas utan detta.
    Svante


Kommentera

