Kategorier

Arkiv

Nätbedragare

Bedrägerier på nätet ökar

De finner hela tiden nya sätt. Och jag ser det allt oftare. Här är ett exempel:

Bedrägeri genom Telia

Telia är stort och då försöker de med Telia, liksom jag har sett att de har försökt med Swedbank, bland annat.

Men nu är det så att jag inte har något med Telia att göra och Swedbank har inte min mailadress. Då är det lätt att se vad det handlar om – bedrägeriförsök.

Men sådant här spammas ut och även om få går på det så räcker det men bråkdelar av promille för att det ska vara lönsamt. Få anmäler och polisen struntar i saken. Det är alltså inte bara lönsamt, det är även riskfritt.

Bedragare är oftast psykopater. Lär därför känna dem. Varför inte gå in på Förstå psykopati och läsa om dem. De finns, trots att vi i det närmaste får lära oss det är fel. Diagnosen är ju inte officiell. Kanske för att psykopaterna har allt för mycket att säga till om i vårt samhälle.

9 kommentarer on “Nätbedragare”

  1. Svante Svensson skriver:

    Apropå nätbedrägerier. Jag anser att Radiootjänst bedriver nätbedrägeri i stor utsträckning, och detta föranledde mig att skriva dessa rader till dem.
    Svante

    “Ni gör er tolkning av lagen, och jag gör min, men får lov att betala för något jag ej kan, eller vill nyttja. Jag har inte sett ett TV program över huvud taget på dryga 2 år, och när jag blev av med TV mottagaren i nov. förra året sade jag upp licensen. Nu har jag fått lov att börja betala igen. Telia påstår att jag med hastigheten upp till 24 m/bit, ska kunna se TV på datorn, men det jag får fram är rena fryshuset med pixlar, inte ens You Tube fungerar något vidare. Jag behöver dator för att fortfarande kunna hålla kontakt med släkt, och vänner, och kunna delta i diskussioner på bloggar, och skriva insändare. Jag har sedan jag stängde TV:n för gott inte saknat den ett dugg. Det har också en ekonomisk sida jag har som nybliven pensionär, och ensamstående fått en betydligt sämre ekonomi, och har fått prioritera bort det jag tyckte jag kunde avvara, men uppkopplingen till nätet ansåg jag vara viktig. Jag håller nu på att undersöka om Bahnhof kan levera ADSL till min adress. I så fall återkommer jag till er.

    Med besviken hälsning.

    PS. Testerna gjordes medan jag betalade licens, och ni lär inte hitta mitt IP nummer hos er efter detta, och inte i framtiden heller. Jag skulle aldrig orka se ett helt program på en datorskärm. DS.”

  2. Svante Svensson skriver:

    Radiootjänst vet att nästan alla, som drabbas av denna avgift är sådana personer, som inte skulle ha råd att driva en process mot dem. Lite grand av det du skriver i din kommentar i detta inlägg hos dig.
    “Efter Wikileaks och Vatileaks kommer nu Offshore leaks”
    Svante

    • skvitt skriver:

      Dessutom har de monopol på verksamheten, så man kan inte rösta med fötterna. Det gick med Telia, som saltade min räkning varje kvartal i ett års tid. Strid tog jag inte för att bevisläget var uselt och motparten rik som ett troll.
      Men att säga upp avtalet gick ju an eftersom de inte var ensamma på marknaden.

      /Skvitt

  3. Jan Wiklund skriver:

    Jag utsattes för ett försök till bedrägeri där bedragaren påstod sig vara en bekant till mig som satt fast i London och behövde pengar. Jag ringde till denna bekant som inte begrep nånting. Varvid jag ringde polisen – och blev utskälld av polisen för att jag la mig i.

    Så det är inte bara så att de struntar i anmälningar – de motverkar dem aktivt!

  4. kao skriver:

    Att de bedragit oss under alla år är inget nytt, men inte desto mindre illa för det…

    Önskar att de ‘aningslösa’ kunde begripa detta.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Att psykopater och halvpsykopater finns är ju inte mycket man kan göra åt, även om jag är en varm förespråkare för att de skall skickas till destruktion så fort de upptäcks.
      Värre är dock att de inte ens jagas av polisen när de håller på med sin älsklingsysselsättning – bedrägeri.

      I själva verket behandlas de hela tiden med silkesvantar och jag anser mig ha en förklaring: Det här samhällets mest inflytelserika personer är själva psykopater eller halvpsykopater till väldigt stor del.

      Signalen som samhället sänder ut är kort och koncist: ”FORTSÄTT! Fortsätt att bedra, vi skall inte störa!”

      Om jag saknade moral och samvete och ville leva ett flott liv så skulle jag också slå mig på bedrägerier på nätet. Risken är minst en miljon gånger mindre mindre att åka fast än vad chansen är att vinna pengar på lotto.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

