Kategorier

Arkiv

Ligger säkert en hel del i det som sägs i detta inlägg.

Urkraft - Mother Warrior

Ja det sker hela tiden och nu är det omega 3 som sedan länge har många kända (enligt studier och tydlig erfarenhet) hälsofördelar som kosttillskott, som skall bekämpas så man kan bibehålla sjukdomstillstånd och sälja sina egna skadliga medel för symtomdämpning.

* * *

Läkemedelsbolaget Sanofis falske professor Lars Rydén har fått utrymme för sensationsuttalanden i SvD och Aftonbladet – ”omega 3 har ingen effekt”.

En lustig sak är att han i samma artikel , utan hänvisning till studier, motsägelsefullt påstår att man i stället ska äta fet fisk med mycket omega 3 i, tre gånger i veckan -menar han då att omega 3 är hälsosamt? – men glömmer samtidigt att informera om att all odlad fisk (den vi köper i butik) saknar omega 3. Smart drag.

Är det bara jag eller har han något i blicken, utstrålar den gode forskaren ett aggressivt försvar med den psykologiska kroppshållningen – armarna…

View original post 283 fler ord

4 kommentarer on “”

  1. Svante Svensson skriver:

    Aprilskämt från Hela Hälsingland.
    http://helahalsingland.se/halsingland/1.5735302-tv-vindkraftverk-skrammer-varg
    http://helahalsingland.se/halsingland/1.5736878-gick-du-pa-aprilskamtet
    Hela Hälsinglands Aprilskämt, själv tror jag att djur undviker vindmöllorna, det är bara fåglar som förolyckas där, Sångsvan är överrepresenterad som offer.
    Svante

  2. kao skriver:

    Låter som ett aprilskämt. Omega 3 är speciellt bra för dem som inte äter tillräckligt med fet fisk, bland annat.

    Jag äter d-vitamin på vinterhalvåret, men även omega 3. Trots att jag äter fisk minst 1-2 ggr/vecka. Men inget annat jox. När jag äntligen äter är det hälsosam mat 😀

    Kram // Kao

    • skvitt skriver:

      Jag tycker att det är viktigt att ta en tugga nån gång till ölen, gärna nåt salt 🙂
      När jag sköljer ner med whiskey påverkas hälsan så att jag blir ung, stor, stark och vacker.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

