Kategorier

Arkiv

Skänk en tanke i påsk!

Till Susanne!

Susanne Sellberg

Du kan läsa mera här i länkar. Där länkar jag tillbaka till mina tidigare inlägg om Susanne.

Och då förstås säkert mitt djupa engagemang, mitt stora deltagande och min enorma kärlek till denna kvinna som jag aldrig har träffat i det verkliga livet.

Hon sprider varm glädje, men även stor kunskap om en svår sjukdom som man inte ens önskar sin fiende att drabbas av. Nej, inte ens de politiker som inte tar sitt ansvar utan låter svårt sjuka utan förmåga att arbeta ändå stå för en stor del av sina extra utgifter för den sjukdom som hindrar dem att arbeta. Hon kämpar för dem mer än för sig själv!

I dag hyllar jag Susanne Sellberg!

Orättvist samhälle

6 kommentarer on “Skänk en tanke i påsk!”

  1. susanne sellberg skriver:

    Blir rörd och varm av glädje över det du skriver om mig.
    Tack för din hyllning till mig, men jag vill hylla dig för du bryr dig och bloggar om mig. Jag vill hylla alla som kämpar med ALS + dålig ekonomi, och de som hjälper mig på olika sätt.
    GLAD PÅSK..
    KRAM..
    GILLADE BILDEN 🙂

  2. kao skriver:

    Hela svenska sjukvårdssystemet och omsorgen håller på att braka samman. Vad har egentligen Filippa Reinfeldt för kunskaper om verkligheten? Hon och hennes medarbetare lyssnar inte på kritiken från de som arbetar på fältet – eller från patienterna oc deras anhöriga. För henne (och alla hennes allianskolleger) gäller bara iskalla siffror. Och tomma ord och löften. Det är högertaktik.

    En person som inte arbetar och drar in pengar har inget värde i deras ögon.

    Alliansen har noll koll på verkligheten. Bryr sej inte. Verkar vara helt oemottagliga för argument.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Alliansen har nog koll. Vad man saknar i Alliansen är istället empati. Allt handlar om att skapa möjligheter för de rika att än bättre kunna sko sig på folket. Egenskaper som utmärker rena psykopater är vanligt förekommande bland politikerna, främst inom Alliansen.

      Glad påsk och kram!
      /Skvitt


Kommentera

