Kategorier

Arkiv

Bredbandsbolaget – undringar

Klart man undrar!

BBB inte bra

Bredbandsbolaget är ju ett väletablerat företag. Det har funnits länge. Och jag har varit kund hos dem sedan 2004. Allt har funkat perfekt under alla dessa år.

Men så drabbades jag av censuren.

Jag är Staten

Vem vill tro att ett så väletablerat företag som Bredbandsbolaget inte går ärende åt statsförvaltningen? Är du dum eller?

Trodde du att Telia Sonera var ett undantag och att deras affärer med spionregimen i Uzbekistan också var ett undantag?  Trodde du att det i Sverige inte förekom övervakning av oss och våra förehavande på nätet?

Trodde du verkligen det?

Var du så blåögd?

Undermattan-mailbox

Jag har ju själv drabbats av censur. Jag är sannolikt övervakad. Och varför ska inte Bredbandsbolaget göra övervakningssamhället sin drängtjänst, så som Telia Sonera gör i Uzbekistan?

När nu min hastighet går ner och ibland faller ur helt så tänker jag som så: Varför betala så djävla mycket för bredbandsuppkopplingen hos Bredbandsbolaget när jag får samma service för halva priset genom 3?

6 kommentarer on “Bredbandsbolaget – undringar”

  1. Svante Svensson skriver:

    Du har tur, du. Själv kan jag bara välja Telia, Ljusnet, eller Bredbandsbolaget, och prisskillnaden är så gott som obefintlig. 3 har ingen täckning alls i området, men det spelar ingen roll om nu SVT tänker ta betalt för min dator, för då lämnar jag internet också.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Varför inte lämna avfolkningsbygden som alla andra?
      Sverige söder om Dalälven är väl stort nog.

      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        Du anar inte vilken önskan jag har att flytta bort från Kårböle. Jag ångrar att jag någonsin lämnade Ljungdalen, men att bo på 24 kvadratmeter utan rinnande vatten blir jobbigt. I Ljungdalen fanns det människor med huvudet på skaft, och ingen främlingsfientlighet, som jag mött i Nordingrå, och Kårböle. I söndags var jag som vanligt till butiken vid macken, och handlade lite, vid macken finns en parkering, där vissa behov uträttas av både kvinnor, män, och hundar. Denna söndag fick jag en rejäl utskällning för att min hund pinkade på mack/butikområdet. Jag har gått med hundar där sedan jag flyttade till Kårböle 2006, och kunde inte i min vildaste fantasi tro att lite hundpink skulle kunna störa helheten. Mina hundars fekalier tas omhand i plastpåse när det handlar om olämplig plats, har alltid gjort så. Jag lovade butiksinnehavaren att jag aldrig mer skall gå förbi butiken, men jag tror inte han förstod vad det innebär. Jag får lära mig något nytt, och det är hur man veckohandlar annorstädes. Jag var nog inte någon storkund hos bybutiken, men handlade för omkr. 150-300 kr/dag.

        • skvitt skriver:

          Inser hur livet på landet kan gestalta sig.

          Här lyfter ingen på ögonbrynen när jag går omkring med en kalashikov på axeln. Det enda folk bryr sig om är att jag inte skjuter åt just deras håll.
          😉

          /Skvitt

  2. maverabloggen skriver:

    Om jag ska vara uppriktig så vet jag inte om 3 ska vara så mycket bättre. Har en personlig erfarenhet av dem och är inte nöjd alls. Använder mig numera ev ett liten lokal internetleverantör som är diskret och lämnar inte ut sina kunder 🙂

    • skvitt skriver:

      3 har jag redan som mobilt bredband och det fungerar ju förträffligt även till den fasta datorn.
      Ur integritets- synpunkt vet jag inget om dem. Men när BBB börjat strula riktigt rejält för snart två månader sedan har 3 tuggat på som vanligt.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

