Kategorier

Arkiv

Äntligen!

Nu är det gjort!

Jag har sagt upp avtalet med min Internetoperatör!

Bredbandsbolaget

11 kommentarer on “Äntligen!”

  1. Svante Svensson skriver:

    http://helahalsingland.se/insant/insandare/1.5625523-vad-betyder-ordet-demokrati-
    Har jag tagit i för hårt i mina kommentarer?
    Svante

    • skvitt skriver:

      Inte alls. Det var sakligt och bra och jag kommenterade också. Du kan gå in och kolla om en stund när moderator har godkänt min kommentar.

      /Skvitt

  2. suttecity skriver:

    Vi har Tyfon här… BB har fungerat väldigt bra hos grannen och när jag hade det i min stuga på tomten och vi har haft god service från dem så nu övergår vi till dem i sommar när vi väl kommer loss från det förb.. Tyfon… noll i service, underleverantör som behöver sig en smäll på käften och när vi sa upp så visar det sig att de har kvartalsvisa förlängningar! Så vi fick vackert hacka i oss att vänta tills pågående kvartal (som givetvis hade påbörjats precis) och SEDAN gäller uppsägningen 3 mån från det! 6 mån alltså låsta i detta skitavtal. Skall glatt vinka hej då till dem. BB är en av tre leverantörer som har avtal med Terracom här i vår ADSL-station så det är rart att vi har internet alls här på landet. Finns nog inget ultimat bolag vad gäller bredband. Som tur är har jag min mobila variant från Telia kvar och jag köpte mig en portabel 3G router som jag kan ha även i bilen så den har räddat internetlivet för oss här när Tyfon hade stora problem – men de hävdade själva att det inte var något fel alls… vet inte hur många småglin med ”lilla gumman”-attityd jag har pratat med på Tyfon senaste året… så nu är det uppsagt och ja, BB KAN inte vara värre. De har Terracom som underleverantör och de känns lite mer stabila. Pengar kostar det oavsett men jag är nöjd om det är stabil leverans. Vet inte hur många trådlösa modem jag har köpt… de säger bara att det är fel på dessa och aldrig på deras men de fungerar hos andra som fått prova och övertagit dem.. något haltar här.

    Hoppas att du blir nöjd när du byter nu!

    • skvitt skriver:

      Intressant att ta del av andras erfarenheter, som t. ex. dina.

      Jag vet precis vad jag får med mitt 3. Det är ett mobilt modem som jag har använt i flera år till laptopen var jag än är. Nu pluggar jag in det i min fasta dator när jag surfar. Funkar minst lika bra.

      Eftersom jag har betalat för båda uppkopplingarna så betalar jag nu 368:- mindre varje månad i och med att jag inte längre har det dyra BBB.

      Kram!
      /Skvitt

      • suttecity skriver:

        Ja är det bara en dator i huset så fungerar det med mobilt men jag har inte fått någon bra variant för nätverket men det går säkert bra. 3 fungerar inte här, men som sagt 99 kr/mån har jag klarat mig bra på innan jag flyttade hem – dock behövs det lite mer kräm i tråden här då jag jobbar med hemsidor och annat. Det är fiber på G till byn men innan det blir klart har det säkert gått ett år med BB och då kan vi säga upp och göra om. Gott att du är nöjd med den lösningen och visst är det gott att slippa betala onödigt mycket varje månad!

        Kram

        • skvitt skriver:

          99:- var billigt.

          Nu läste jag nyligen om gratis Internet som kommer. Det kanske inte finns i Sverige, ännu. Det är under utbyggnad. Man betalar en engångskostnad om ca 400:-. Sen ska man kunna surfa hur länge som helst utan att betala ytterligare.

          Det här läste jag i en tidning som jag vet att jag har sparat. Jag ska leta upp tidningen vid tillfälle och när jag har hittat artikeln så skriver jag om det i ”Skvitts enkla PC-skola”. Det blir självklart också ett inlägg här på den här bloggen. Sådana goda nyheter ska man ju inte ha för sig själv.
          Självklart kommer jag att testa det. Funkar det bra så varför inte använda det istället.

          Kram!
          /Skvitt

        • skvitt skriver:

          Nu har jag hittat det.
          det heter Joors och kostar 499:- för att starta upp och sen kan man surfa utan vidare kostnader. Men det är begränsat till 2 gig/månad i data-användning.
          Man måste stå ut med lite reklam om ca 5-10 sekunder till och från.

          En högre kapacitet får man för en extra kostnad om 200:- . Då får man 5 gig per månad i 300 dagar.

          Lanseringsdatum är ännu inte klart.

          Kolla siten här: http://www.joors.com/

          Kram!
          /Skvitt

  3. kao skriver:

    Jag betalar nästan 400:-/månad för COMHEMS bredband. Åt helvete fört mycket. Plus över 200:- för det vanligaste utbudet.

    Så du säger man kan skaffa 3, även om det finns ComHem i huset jag ska flytta till? Eller är det bara extraerbjudanden en kortare tid om man är ny abonnent?Har de tv-kanalerna också?

    Kanske en dum fråga, men du vet ju hur jag är… 😉

    Kram
    Kao

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Gör gärna en ”konsument rapport” för vi måste skära i våra kostnader.

    Nu ryker den vanliga telefonen (ca 600 kr/mån) och kan man skaffa billigare bredband så vore det bra…

    Hemikram


Kommentera

