Kategorier

Arkiv

Att våga

vara sig själv

Susanne Sellberg filosoferar:

ALS-vara sig själv

(skrivet 2013-02-18)

ALS är en sjukdom som föralmar och bryter ned muskulaturen. Bot finns icke och den leder till döden. Det är en dyr sjukdom, som hon har berättat om tidigare.

Tidigare inlägg om Susanne Sellberg.

Att drömma om sälar!

Man kan inte leva på bara ett gott humör!

Till minne av Monica

ALS – en inhuman sjukdom

Moder Teresas mest kända dikt

Till sist en länk för att läsa: tidningsreportaget med Susanne Västmanlands Läns Tidning.

 

Jag citerar till slut Susanne:

”ALS har tagit mycket i från mig,ja nästan allt faktiskt.

Jag kan inte jobba, inte ta hand om mig själv, jag kan aldrig vara ensam har assistenter dygnet runt, jag kan inte gå sitter i rullstol mm.
… Jag orkar mycket sällan vara ute i friska luften, därför min kropp värker och lederna har stelnat det är smärtsamt att bli påklädd och jag blir helt slut innan jag ens fått på mig skorna. Jag har bara vinter kängor m snören,mycket svåra att få på mig. Jag önskade att jag hade råd m sånna man bara kunde sticka in fötterna i. ALS har kraschat min ekonomi helt ner i botten.”

Skrevs den 7 februari kl. 19:53. Leta upp det för att läsa allt sammans.

4 kommentarer on “Att våga”

  1. susanne sellberg skriver:

    Tack för du tar med mig i din blogg. Det är så mycket jag fått upp ögonen för sen jag blev sjuk. Mycket blev plötsligt vackrare, det finns godhet i dom flesta människor, jag vill tro på det goda. Jag upptäckte att om jag visade ärlig ömhet, kärlek, ett leende, förståelse, lyssnade och med intresse, så blev jag också lycklig och trygg, att ge sig tid att faktiskt finnas för sina medmänniskor, stötta på olika sätt ger så mycket tillbaka. VAR RÄDD OM VARANDRA


Kommentera

