Kategorier

Arkiv

Se upp med facebook!

Bilden talar för sig själv!

 

oskyddad

8 kommentarer on “Se upp med facebook!”

  1. bloggarbjorn skriver:

    Tycker FB verkar så rörigt så jag förstår knappt varför folk vill hålla på där. Det blir ju snabbt överbelastning av folk som berättar ointressant blaj om sig själva.

    Förresten, du som verkar ha bra koll på Google Chrome: finns det någon insticksmodul som du kan rekommendera om man vill klippa ut småbitar ur andra webbsidor och spara?

    • skvitt skriver:

      Inte så där på rak arm, men jag letar igenom mina PC-tidningar där jag tror att det finns ett gratisprogram för sånt, eller nåt liknande. Och det ska funka med alla webbläsare.

      Om jag hittar det så kommer jag att skriva ett inlägg på Skvitts enkla PC-skola: http://pcskola.wordpress.com/internet-tips/

      Du kan också söka här: http://www.google.se/#hl=sv&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=spara+ner+webbsidor&oq=spara+webbsidor&gs_l=hp.1.5.0i30l5j0i8i30l2.876484.881333.1.891762.15.11.0.4.4.0.140.912.10j1.11.0…0.0…1c.1.2.hp.bgsIWhZ_fu8&psj=1&qscrl=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42261806,d.bGE&fp=f829c41dbecf4765&biw=1680&bih=890

      Om jag inte glömmer av det får du i så fall ett svar även här.

      /Skvitt

    • skvitt skriver:

      Jo, om FB; jag använder det för att tipsa om mina och andras inlägg och har fått vänner med liknade intressen. Det betyder att de tipsar mig i lika hög grad som jag tipsar dem om sådan som kan vara läsvärt.

      FB går att använda på många sätt. Så man ska inte döma det rakt av. Det blir vad man gör det till. Jag tänker på när Internet var ganska nytt. Då lyftes avigsidorna fram oförtjänt mycket. Man talade om att det bara var porr på Internet. Och visst låg det lite i det, men bara lite.
      Man kan väl säga att Internet har något för alla smaker, även obskyra och störda, men även för alla andra, såsom i mitt fall – vetenskap och politik, eller bara för att hålla koll på väder, TV-utbud och kollektivtrafikens tidtabeller.

      FB var ju tänkt för att hålla kontakt med vänner som man hade i verkliga livet och att hitta gamla vänner som man tappat kontakten med. Och det kan innebära risker, så som i fallet som jag uppmärksammade ovan och uppmärksammades på genom just FB.

      Men det går att använda på många fler sätt. Och på mitt sätt behöver jag inte uppträda med eget namn. Det finns ingen fördel med det och därmed riskerar jag inget.

      /Skvitt

  2. arrami54 skriver:

    Lämnade facebook för åratal sedan!
    Men du…jag har en bugg i mitt wordpress-system…vad jag än klickar på när jag är inne på administration kommer ”blogs i follow” upp…och din blogg. Har du ett virus/en bugg på din sida?

  3. arrami54 skriver:

    Du, jag blev av med buggen, slutade följa din blogg via e-mail…startade om systemet och allt fungerar igen! Tydligen farligt att följa dig? 😉
    Nåväl, hittar din blogg ändå via länk!

    Må gott!

    • skvitt skriver:

      Ge fan i att tipsa hur man blir av med den buggen. Jag har ju skapa den själv för att ingen ska missa mina inlägg. Nu får jag skriva en ny som man inte kan bli av med! Det kommer säker att ta mist trettiosju minuter, vilket jag ska se till att det ska belasta ditt bankkonto.
      Jag måste ju ha ersättning för nedlagd tid!
      🙂

      /Skvitt


Kommentera

