Kategorier

Arkiv

”Lycklig”

”Lycklig” 

”Nej så förbannat lycklig är jag inte -tillbaka på plats i sysselsättningen…
Välkomnad in i det nya året med längre dagar i förvaring.. fan så trött jag är på att försöka förklara vad det är man gör eller vad det är man är utsatt för -när man är satt i ”sysselsättning” -det är nästintill helt omöjligt.. det går inte .. jag kan i alla fall inte…”

Hela texten

Bild

Läs gärna också Helga von Pitbull.

Och ”När 3% var massarbetslöshet i Sverige.

Följ också Susanna.H.Svensson på Facebook.

16 kommentarer on “”Lycklig””

  1. kao skriver:

    Bra inlägg och en oemotståndligt perfekt talande bild. En skräckvision? Kanske det, men det är så här det fungerar. Eller INTE fungerar, kan man säga.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      En skräckvision?
      Nej, precis så här ser det ut i verkligheten, bara med den skillnaden att bojorna inte är fysiska. Men de är lika reella ändå!

      Kram!
      /Skvitt

      • kao skriver:

        OK. verkligheten idag, då. Visst finns den, men alliansen gör allt för att det ska bli ännu värre – med Marian Radetzki som guru…

        Kao

        • skvitt skriver:

          Sant! Marian Radetzki säger vad regeringen inte vågar säga, men däremot gör.
          Är det någon av mina läsare som inte vet vad fanskapet säger så är det väl bäst att lägga ut det här.

          Men det hedrar honom att han talar klarspråk och inte ljuger som Renfeldt & co.

          F. Reinfeldt

          /Skvitt

          • kao skriver:

            Kan ju tyvärr inte se några videos längre, men Radetzki har jag sett flera gånger. En riktigt riktigt otäck människa – och Reinfeldt är som sagt inte ett dugg bättre.

            • skvitt skriver:

              Nej det håller jag med om. Den enda skillnaden är ju att Radetzki talar ur skägget, medan Reinfeldt antingen tiger, förskönar eller ljuger.

              Hemska människor!
              Kram!
              /Skvitt

              • kao skriver:

                Visst är det så. De avgörande bevisen på att Gud begått dundertabbar 😉

                Kram

                • skvitt skriver:

                  Visst, han skapade ju ärkeängeln Gabriel. Var det inte så?
                  Var det inte Gabriel som blev Satan?
                  Och är inte Satan en som uppenbarar sig i olika gestalter, så som till exempel, Radetzki, Reinfeldt och Hitler?

                  Kram!
                  /Skvitt

                  • kao skriver:

                    Jag ger upp med datorn. Det har inget med dej att göra, du förklarar säkert bra. Men det är alldeles för många olika klick hit och dit för mej för att jag ska klara det utan fysisk hjälp.

                    Sen spelar det ingen roll vad du skriver. det enda jag klarat av är tydligen att youtube har försvunnit…Sen får du kalla mej vad du vill. Obildbar?Men betänk att INGEN ens har lärt mej så mycket som att trycka på startknappen på en dator. ALLT har jag fått lära mej själv.

                    Det är inte alls så självklart att man ska fatta allt då. Annat om man gått om än så lite datautbildning. Jag har inte gått en enda timme!

                    Mina första 2 år med en dator var blod svett och tårar, men en som lärt sej datorer kan aldrig fatta sånt. Det är inte alls ‘bara att klicka’, särskilt som det inte ens står samma kommandon på min dator som de du föreslår jag ska klicka på.

                    Är ändå glad att jag lyckats skaffa en blogg och kan länka hit och dit till olika sidor, kopiera och skriva på ordbehandlaren.

                    Inget säger dock att jag inte VILL eller rent av KAN lära mej det här så småningom. Men nu går det inte alls. Blir bara mer och mer desperat för varje förklaring jag får. Det blir övermäktigt,.

                    Får fixa det när jag har flyttat och kan ta hem en person som mot betalning hjälper mej med det här och kanske gå en datakurs i förlängningen..

                    Kram
                    Kao


Kommentera

