Kategorier

Arkiv

För Sverige i tiden

Ett valspråk även för skogens konung,

eh, drottning.

 

Moderna älgar

8 kommentarer on “För Sverige i tiden”

  1. Magister Stork skriver:

    Tar vi det där med arbetsmiljö som exempel, så var en av regeringens första åtgärder att lägga ner arbetslivsinstitutet i Umeå som forskade på arbetsskador och sådana saker.

    Den enda skada Reinfelt själv riskerar att få är Wiplach, när han nickar till i riksdagens kammare.

  2. Svante Svensson skriver:

    Jag vill korrigera dig, det Alliansen gör nu är att föra Sverige ur tiden.
    Svante

  3. Svante Svensson skriver:

    Att de inte är idel ädel adel visste jag, och att Kungafamiljen, och hovet är de högst avlönade socialfallen i Sverige visste jag också. Jag har också bekanta, som anser att Kungafamiljen gör nytta för vårt land bara med att finnas till. Själv tror jag apanaget är en omskrivning för just socialbidrag, och att detta inte skall stöta medborgarna. Varför ha en Kung i tid, och otid?
    Svante


Kommentera

