Kategorier

Arkiv

Lars Werner har avlidit

Ett av hans senare uttalanden!

 

V i dag

 

Med anledning av att partiets nuvarande ledare, vad han hu heter, sällan varken syns eller hörs i tider då han borde stå upp och skrika för full hals: Tafsa för fan inte på välfärden!

4 kommentarer on “Lars Werner har avlidit”

  1. Svante Svensson skriver:

    Lars Werner har som sagt avlidit. Denne man finns mycket att skriva om, och det kommer jag att göra i framtiden. Just nu när alla hyllar honom passar det nog inte sig med en del sanningar.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Ärsch, det är väl inget att dra sig för!
      Revisionist, det räcker tycker jag! Mer behöver inte sägas. Han hade inte gillat att få höra det, men sanningen kommer han aldrig undan.

      /Skvitt

  2. robertalmgren skriver:

    Det var ett tag sedan jag läste politiska bloggar och har inte bloggat något själv heller på länge, men alltid välskrivet, intressant och underhållande på din blogg. Men tycker du inte Jonas Sjöstedt är rätt bra?

    • skvitt skriver:

      Tack för omdömet.
      Jag har märkt att du inte bloggar så mycket och var är dina gamla inlägg?

      Om Jonas?
      Det beror på vad man jämför med. Men jag har helt andra krav på en politiker. Särskilt om han ska vara en företrädare för arbetarklassen.
      Först och främst säger han inte så mycket. Men det är svårare för oppositionen att komma till tals i den borgerliga pressen och det är förstås en ursäkt. När han sedan uppfattas som väldigt vänster så blir det än svårare.

      Men vad jag kräver av en politiker som han är att stå upp för marxismen klart, tydligt och rakryggat. Och att han avslöjar parlamentarismens sanna väsen.
      Om han skulle göra så hade han förvisso att föra en kamp mot ett etablissemang som visade sitt rätta jag och blottade sina tänder. Och jag tror inte det skulle skrämma honom. Istället är det så att han finner sig väl tillrätta som varande en del av borgerskapets så kallade ”demokratiska” system utan att ifrågasätta det.

      Nej, han är inte bra!
      Han borde kunna bättre. Han sitter i en guldsits eftersom så många har reagerat på Alliansens politik att det inte borde vara svårt att kanalisera detta missnöje och samtidigt påpeka att parlamentarismen inte förändrar i grunden, den bevarar. Men jag har aldrig hört honom säga det.

      Han och jag står mycket långt ifrån varandra politiskt. Jag vet att jag uppfattas som extrem. Men är det verkligen så extremt att stå helhjärtat på arbetarklassens sida utan kompromisser?

      /Skvitt


Kommentera

