Kategorier

Arkiv

Björn Alvebrand

Fas3Fas3 – eller sysselsättningsfasen som moderaterna lät döpa om åtgärden till efter massiv kritik och en uppmaning av riksdagen att inte vidare hänvisa arbetslösa till denna meningslösa åtgärd – har jag och många fler skrivit om. Få skriver dock om alla de företag som av – så kallat – socialt intresse tar emot alla dessa arbetslösa. Ofta kan jag konstatera – genom diverse artiklar i lika många diverse media – att dessa företagare gärna och mycket tar emot arbetslösa. Behovet tycks vara stort helt plötsligt och man undrar varför man då inte anställer istället. Det tycks dessutom finnas ett stort mått av socialt intresse bland företagarna – en märklig omsvängning – dock ej förvånande eftersom några har gjort det till en affärside. En av de värsta i den här genren är Ivan Daza som med hjälp av arbetslösa ökat sin förmögenhet med flera tusen procent. Något annat som – åtminstone…

View original post 1 609 fler ord

6 kommentarer on “”

  1. Svante Svensson skriver:

    Jag har läst detta också, men mitt humör går ner till nollpunkten. Jag har mailat länken till några vänner om han Björn Alvebrand.
    Svante

  2. kao skriver:

    Mycket bra.
    Tack för det.

    Kram//Kao


Kommentera

