Kategorier

Arkiv

FAS 3

Hur det funkar

FB FAS3 - 1

(Läs här!)

Det bör väl räcka med bilden från Facebook för att förklara den saken.

Annars har jag skrivit en del här:

– Solrosuppropet.se – Pumorna i FAS 3 har fått en faktura på 10.000 kr!

FAS 3 – än en gång

Vad är FAS-3?

Fas3-smart

Alliansregeringen har förslavat ett stort antal människor. De är helt rättslösa.

Du som vill ha garantier att även du ska kunna drabbas, rösta på något av följande partier:

Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Moderaterna.

”Talade med en olycksbroder i Göteborg som varje dag arbetar fram till kl 18.00 i butiken hos Myrorna, alla dagar utom onsdagar då han tvingas vara kvar till 19.15. Om han skulle vara sjuk, får han avdrag, däremot får anordnaren behålla pengarna oavsett om deltagaren är där eller inte.” Krönika av Pentti Salmenranta

Facebookgrupp

slöseri FAS3.jpg

Lite som bonus får ni denna insändare om Arbetsförmedlingen. Jag kan bara inte undanhålla er den.

Läs gärna också:

Svensk arbetslöshet ökade mest i hela EU

75 000 kan förlora jobbet

8 kommentarer on “FAS 3”

  1. kao skriver:

    Både skrattretande och hemskt på samma gång.
    Tyvärr kan jag inte kommentera där, eftersom jag inte är med på Facebook – vilket verkar vara en förutsättning för att få vara med och vädra sina åsikter. Överallt. Numera.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Många är skeptiska till FB och jag tror man ska vara det. Men om man har ett alias precis som på bloggen spelar det ju ingen roll. Jag har det och jag kan inte tänka mig ha ett konto i mitt eget namn där.
      Men jag rekommenderar dig att registrera dig som KAO på FB. T.ex. den här kvinnan Susanna, lägger upp massa bra länkar till artiklar. Jag fattar inte hur hon hinner söka igenom nätet som hon gör, men hon tipsas ju också på samma sätt som jag. Därför, och bara därför, tycker jag FB är suveränt. Och mina inlägg och även andras lägger jag upp på FB, men det vet du ju redan.

      Om du skaffar konto där så kan du leta upp mig på http://www.facebook.com/skvittis.skvitt

      Kram!
      /Skvitt

      • kao skriver:

        Kanske jag gör det en dag. Men för mej är FB nästan som åsiktsregistrering. Det är i.a.f en stark obehagskänsla jag har och har haft från första början.

        Kram
        Kao

        • skvitt skriver:

          Javisst, det är ju därför jag har mitt alias och så skriver jag inget personligt.
          Jag rekommenderar dig att skaffa FB, men under alias och bara göra som jag. Det är ju ingen fara med det.
          Men, om myndigheterna vill hålla koll på vem jag är så gör de det lekande lätt, såvida jag inte surfar genom en proxyserver och det ids jag inte. Det går lite långsammare, men förvisso inte så det stör. Och nu är det försent. Jag har skrivit tillräckligt för att de ska veta var de har mig. Och jag hade ändå telefonavlyssning på 80-talet och vart antagligen SÄK-registrerad redan på 60-talet 🙂

          Kram!
          /Skvitt

          • kao skriver:

            …..Och jag vet att SÄPO fotade oss när vi demonstrerade på 70- och 80-talet….så jag finns väl också i registren. Men det gör mej ingenting. Inte i nuläget.

            Kram
            Kao

            • skvitt skriver:

              Det plåtade redan 60-talet och säkert tidigare också.
              Ett gäng volontärer på väg till Kuba blev till exempel fotograferade. Det skedde så öppet och ogenerat att det rådde minsta tvivel det och vilka de var. Därför började personerna i gruppen att gå förbi kameramännen med de mest förvridna grimaser de kunde åstadkomma. Då åkte filmkamerorna upp. 🙂

              Kram!
              skvitt


Kommentera

