Kategorier

Arkiv

Helena Palena

John F Kennedy

John Fitzgerald ”Jack” Kennedy, ofta känd under sina initialer JFK, född 29 maj 1917 i Brookline, Massachusetts, död 22 november 1963 i Dallas, Texas, var USA:s 35:e president 1961–1963. Han var medlem av det Demokratiska partiet samt invaldes i representanthuset 1946 och senaten 1952.

Kennedy tänkte städa upp i knark- och vapenkartellerna. Men den största grejen var nog när han utfärdade Executive Order 11110 och tassade in på Federal Reserves domäner. Vicepresidenten Johnson rev den ordern mitt itu sen Kennedy mördades i Dallas. Teorierna om varför han sköts i huvdet är många. En ensam galning som alltid. Det ligger säkert mer bakom. Banksystemet är ett hett tips.

Varenda liten svensk är numera en liten Börs-Nisse – vare sig han vill det eller inte – genom pensionssystemet.

svdintressant dn svd

…….

View original post

2 kommentarer on “”

  1. Agnetha skriver:

    Hej Skvitten !
    Vi är väl redan förslavade under borgerlighetens blå mantel, eller ? Nu är vi åter förpassade ner i de lägre stånden och klassgapet gapar allt större, tycker iaf jag. Blir det moderaterna en mandatperiod till blir jag nog gaaaaaalen på riktigt. Förbannad är jag att folk inte fattar.

    God fortsättning och hoppas du haft det gott under helgerna. Själv ligger jag på sjukhus för lunginflammation denna gången.
    Vi hörs hoppas jag. Sköt om dig !

    Kramar


Kommentera

