Kategorier

Arkiv

Stöveltramp komma hitåt från historiens ”fornstora dar”, skrev jag i min kommentar apropå: ”Sverigedemokraterna fick en inramad version av Socker-Connys berömda uttalande ‘Med ett schysst järnrör slår man världen med häpnad’. ”

 

 

Lite humor på det.

Allt för den friska luftens skull.

Gympa-mus-råttfälla

ghostalive

Efter moget övervägande har jag beslutat mig för att avslöja vilka julklappar jag gav bort 2012. Publiceringen gör jag för att framhäva vilken generös natur jag i grund och botten är.

* Fredrik Reinfeldt fick ett stimulanspaket som förhoppningsvis ska rycka upp honom. Karln verkar ju så oändligt trött och håglös. Han fick också en arbetslinje som skulle ha sett till att han fick något gjort. Arbetslinjen tog jag dock tillbaka. Vid närmare eftertanke insåg jag att det är bättre att han gör ingenting än någonting.

* Stefan Löfven fick ett par filttofflor för att han ännu tystare och diskretare ska kunna smyga omkring i ideologins tassemarker. Han fick också en  affärsplan. För sent upptäckte jag att han redan hade en.

* Handelsminister Ewa Björling fick en ordbok i vilken jag hade strukit under ordet diktatur med tre tjocka streck.

* Telia Sonera fick en muta i samband med…

View original post 341 fler ord

Kommentera

