Kategorier

Arkiv

Nya anmälningar om övergrepp på internatskola

Överklassens moral

är ganska obefintlig, som väl de flesta redan vet.

”Flickan tvingades ‘suga av’ en snögubbe medan internatskolans killar tittade på.” Läs mera här.

Jag offrar ingen tid på att lägga ut bild när det gäller sådana drägg. Bild på skolan finns på AB, det räcker.

Fem elever vid riksinternatskolan i Sigtuna åtalades i dag, misstänkta för grov misshandel.

Vid det andra tillfället handlar det om en utdragen misshandel där fyra av de äldre eleverna har stått i ring kring den yngre eleven och slagit och sparkat honom.

Om några år kan dessa ligister mycket väl vara din egen chef, eller kanske rent av äga företaget du jobbar hos. Eller en ny statsminister. Kan ju vara tankeväckande. 

Jag kom att tänka på en dag för många år sedan när jag åkte med ”kollektivsnöret” från en överklassort. Det var bara jag och chauffören, så jag började prata med honom. Och det jag sa hängde ihop med att det nyligen hade varit en del allvarliga våldsincidenter på förortstrafiken.

Så jag sa: ”Det är väl ganska lugnt att köra den här linjen?”

”Enda skillnaden är att om man säger åt dräggen här så hotar de bara med farsans advokat!”

Det är överklassdräggens stil!

Det är bland annat sådant här en del av dem senare kommer att pyssla med och polis och hela rättsväsendet blundar oftast och låter det fortgå.

4 kommentarer on “Nya anmälningar om övergrepp på internatskola”

  1. kao skriver:

    De där gossarna präglas på skolorna att bli de som ska styra landet och de stora företagen senare….och jag tror absolut att skolornas ledningar ser mellan fingrarna med svineriet. Det är ju just därför ungarna går där – för att BLI översittare.

    Det är bara att läsa Guillous bok ”Ondskan” eller se filmen, så får man det hela klart för sej.

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Jag har det redan klart för mig.

      Klimatet på dessa skolor är alldeles för perfekt för att ändras. Det skapar översittare och härdar dem att stå emot påhopp. De blir immuna mot andras lidande och de som inte blir det kommer heller aldrig att passa för topp-positioner i samhället.

      Det här betyder ju också att de som har polisanmält misshandel och kränkning har redan satt käppar i hjulen för en framgångsrik karriär. De är liksom inte pålitliga i systemet.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

