Kategorier

Arkiv

Imsys fina fågel

Himmelsblå mes

Parus caeruleus

 

En fantastisk bild som Imsy har tagit på en blåmes. Så tänkte jag, kan den bli ännu bättre med lite jobb i photoshop.

Svar: nej.

Men jag var i alla fall så nöjd att jag gärna visar upp resultatet.

12 kommentarer on “Imsys fina fågel”

  1. bloggarbjorn skriver:

    Blåmesar ser rätt tuffa ut. Det beror på att de är rätt tuffa i verkligheten också, och verkligen inga ”mesar”.

  2. kao skriver:

    Imsy är en bra fotograf och en trevlig bloggare som jag hyser stor beundran för.

    Fågeln ser knappast mesig ut 😀 – bilden är jättevacker!
    Undrar vad hon har för kamera. Ska fråga..

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Kanske jag fått fel för mig, men annars är det väl en Canon systemkamera. Måste vara en Canon eftersom bilderna är så canon-bra!
      🙂

      Kram!
      /Skvitt

  3. Måste ju titta in då Skvitt gör blåmes
    jag blev ju så förvåånad 😉

    Skvitt skriver poetiskt
    och leker med färger

    himla fint blev det ju
    såna kraftfulla vingar
    mitt i
    ett
    skönhetsflax
    ska du inte
    ha den
    som gravatar ??;)

  4. imsy skriver:

    Bra jobbat! Svårt att få till det eftersom fågeln är fotograferad genom 3-glasfönster.

    Kram!


Kommentera

