Kategorier

Arkiv

Svantes nya blogg

Ni vet, han i baljan

Han som hade så trevliga inlägg, men lade ned sin blogg. Den som hette just så: HANNIBAL(JAN).

Headern såg ut enligt bilden nedan, nästan.

Nu är han igång igen, men på bloggo.nu. Och som ni kan se så heter bloggen ”Livet i en liten by”.

Lägg hans blogg i era favoriter. Jag lovar er att ni får trevlig, underhållande och seriös läsning i hans korta och oftast kärnfulla inlägg!

Här hans nya header:

16 kommentarer on “Svantes nya blogg”

  1. kao skriver:

    Tittade in där igår. Är glad han är tillbaks. Kanske är Bloggo en bättre blogg än WP? Inte vet jag.
    ————-
    Var nyss inne på CCleaner, men det programmet går inte installera (titta själv får du se om du klickar på download). Bara betalgrejorna fungerar och jag kan inte betala en krona till för någonting alls inom överskådlig tid. Har t.o.m gjort mej av med utgifter som jag inte absolut MÅSTE ha. Har du något antivirusprogram som INTE kostar något?

    Ge mej bara ETT förslag i så fall. Ett bra 😉

    Ha en fin dag.
    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Klart jag gillar att han är tillbaka!

      Ccleaner är inget antivirusprogram och det kostar inget alls. Du kan hämta det här: http://www.piriform.com/ccleaner

      Du ber mig om att rekommendera ett bra antivirusprogram och bara ett (1).
      OK, men jag har flera gratis att rekommendera. Och när det gäller program så kan jag rekommendera http://download.cnet.com/windows/

      Välj själv bland dessa:

      Avast http://www.avast.com/en-se/index
      AVG http://free.avg.com/eu-en/homepage
      Antivir http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus
      Microsoft Esential http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx

      Det är en smaksak vilket man väljer! Och alla är GRATIS!

      Kram!
      /Skvitt

      • kao skriver:

        Tack. Men smaksak? Hur ska jag veta? Provar med den översta. Det är väl den du har själv?

        Kram
        Kao

        • skvitt skriver:

          Avast har en väninna till mig. Hon är helt nöjd.

          AVG har jag på 5 av mina datorer, både med XP och 7, samt har haft på en Vistadator, som dock gick sönder rent fysiskt. Det hade inget med AVG att göra. Redan från min första dator har jag haft AVG, alltså i 9 år.

          Avira hade min flickvän på sin dator när hon levde.

          Microsoft Esential installerade jag alldeles nyss efter att jag hade installerat om operativsystemet, 7:an.

          Går man in på CNET kan man läsa läsarnas recensioner av olika program, men även se om de är gratis och man kan hämta program därifrån, både gratis- och betalprogram.
          http://download.cnet.com/windows/

          Senaste veckan laddades följande program ned:

          Avast Free Antivirus 1,205,796 gånger. Läs/hämta: http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html

          AVG AntiVirus Free 2013 1,118,186 gånger. Läs/hämta: http://download.cnet.com/AVG-AntiVirus-Free-2013/3000-2239_4-10320142.html

          Malwarebytes Anti-Malware 482,490 gånger. Läs/hämta: http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

          Antivir finns inte med på listan.

          Kom ihåg att du bara ska ha ett antivirusprogram i datorn, annars kan de komma i konflikt med varandra. Men jag lever ju inte som jag lär alla gånger. Alltså har jag Norton på 3 datorer OCH AVG, McAffe på 3 datorer OCH AVG på 2 av dem. Den tredje, som sagt, har jag vid sidan av McAffe Microsoft Esential sedan ett par dagar.

          Norton och McAffe kostar pengar, men det vet du säkert redan.

          Ett underbart gratis-program för att få kondition på datorn är Glary Utilities, nedladdat 140,830 gånger senaste veckan från CNET Läs/hämta: http://download.cnet.com/Glary-Utilities/3000-2094_4-10508531.html?tag=main;pop

          Jag anser att det programmet, som alltså inte är ett antivirusprogram, är ett absolut måste! När en av mina datorer plötsligt inte hittade operativsystemet utan måste köras från installationsskivan för att komma igång (därefter kunde skivan matas ut tills nästa gång datorn skulle startas), då var det Glary som fixade datorn. Det imponerade på mig.

          CNETs Top Freeware in Downloads: http://download.cnet.com/windows/3150-20_4-0.html?filter=licenseName=Free&tag=rb_content;main

          Alla program från CNET kan man lita på att de är säkra och fria från skadlig kod. Det kan ju vara tryggt att veta.

          Kram och lycka till!
          /Skvitt

          • kao skriver:

            Tack för alla tips, men nu är jag mer förvirrad än nånsin innan. Det är för mycket av allt. Förstår inte hälften av vad du skriver.

            Kan du inte bara ge mej ETT enda gratis nedladdningsprogram mot virus som är gratis?

            Kaoskram

            • skvitt skriver:

              OK.
              http://download.cnet.com/AVG-AntiVirus-Free-2013/3000-2239_4-10320142.html

              Det var antivirusprogrammet. Sen var det ju Glary också, som du kan ha mycket stor glädje av, bland annat för att få en snabbare dator som inte är instabil.

              Kram!
              /Skvitt

              • kao skriver:

                Det var ett virrvarr av text och ‘download’ på den sidan. När jag laddade ner det du föreslog i länken hamnade jag ÄNDÅ på Reg.Clean. Där fick jag hälften av felen åtgärdade, men sen kom ett krav att jag ska betala 50% av deras avgift!!!

                Blir galen på det här.

                Kram
                Kao

                • skvitt skriver:

                  Jag vet verkligen inte vad du gör för fel.
                  Hur som helst så testade jag själv. Och då tänkte jag att du kanske försökt att installera betalversionen, fast du borde ändå inte hamna hos RegCleaner. Så jag försökte med betalversionen och till min stora förvåning fick jag nyckeln omedelbart och började installationen glad i hågen att få betalversionen gratis. Fast i och för sig misstänkte jag att det skulle komma krav om kontokort på slutet.
                  Det gjorde inte det.
                  Däremot kom det meddelande om att installationen misslyckades.

                  Nu har jag avinstallerat AVG och installerat Avira, bara för att ha något program medan jag saknar AVG. För jag tänkte försöka fixa det från en annan site.

                  Då gick jag hit http://blogg.tkj.se/gratis-program/antivirus/
                  Gå dit ock kika. Där finns omdömen om programmen.

                  Vad gör jag nu?
                  Jo, nu ska jag ha Avast, gratisversionen. Du kan ju fråga mig senare vad jag tycker. Om Avira tyckte jag att det var skralt med funktioner. Eller ja, det kunde bara stoppa virus och det vet jag att det gör bra. Men det var också allt.

                  Kram!
                  /Skvitt

                  • kao skriver:

                    Jag tog RegCleans provversion då de tog bort hälften av alla mina ‘fel’, 515 stycken… Så fort de hade gjort det tackade jag nej till fortsättningen med betalning. Så nu ska jag anlita ett annat antivirusprogram som är gratis hela vägen.
                    😉
                    Kan ju kolla din länk här, men nu ska vi alldeles strax gå upp ‘på berget bakom kyrkan’ och skriva lägenhetspapper…

                    Kram
                    Kao

                    • skvitt skriver:

                      RegClean är inget antivirusprogram. Det städar registret: ”RegCleaner är ett kraftfullt program där vi kan eliminera alla de filer i systemregistret som inte hör till något program som vi har installerat.
                      RegCleaner utmärker sig i förhållande till andra program som rensar registret i Windows p.g.a. sin enkelhet och bekvämlighet. Processen förenklas i en lista med program som finns uppförda i registret och där man kan välja att radera registerföringar vid sidan av namnet för respektive program.
                      Dessutom har det här programmet et verktyg som ger dig möjlighet att avinstallera olika program, som om du gjorde det i kontrollpanelen. Skillnaden är bara att här är det RegCleaner själv som raderar och återskapar registret för det avinstallerade programmet.” Kopierade texten härifrån: http://regcleaner.swedish.toggle.com/

                      Jag kan nu berätta att Avast är helt underbart med många funktioner, bland annat just till att bevaka och ta bort virus. Jag ska se senare om jag kan få tid att berätta mera om det.

                      Kram och lycka till med kontraktet!
                      /Skvitt

                    • kao skriver:

                      Tack återigen för hjälpen.

                      Igår skrev vi papper, vi 4 som ska flytta. Hemma hos en av dem. Idag ska alla papper in. Sen tar det upp till 2 månader att få svaret. Bara hoppas alla blir godkända. Då ska vi kunna flytta 1/2-13.

                      Kram
                      Kao

                    • skvitt skriver:

                      Då håller jag tummarna!

                      Kram!
                      /Skvitt

  2. Mats Olsson skriver:

    Jag har fått virus å det blir man facist av (data virus)

  3. Linda skriver:

    dom andra är 1d one derection heter manboy.pojken på msp! Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***


Kommentera

