Kategorier

Arkiv

En död i Reinfeldts tjänstebostad

Ska vara olycka

Fan tro’t!

EXPRESSEN,

AB: ”– Det är tre piketbussar, en polisbil och insatsledning här. De får inte säga något. Två civilklädda med skottsäker väst går in i byggnaden, säger reportern Joakim Carlson på plats.

Polisen på plats uppger att det kommer dröja innan platsen öppnas upp. Människor som jobbar i byggnaden hänvisas runt.

– Nu rullar två mörka bussar in med polis. Alla är insatsklädda. De går in i huset. En av dem är maskerad, säger Joakim Carlson.

Fredrik Reinfeldts presschef Roberta Alenius uppger också att insatsen inte har med Reinfeldt att göra:

– Det handlar inte om statsministern. Jag vet inte vad det är, men Sagerska är ju delvis bostad men också annat, säger hon till Aftonbladet.”

GP

Mer, ja mycket mer, bild och uppdaterade länkar!

19 kommentarer on “En död i Reinfeldts tjänstebostad”

  1. portolanseglaren skriver:

    – Det ska ha varit ett självmord, men vilken patetisk figur tar sig in i Sagerska för att begå självmord.

    Och Aftonbladet sen; ”enligt två oberoende källor” ska det vara självmord. Har Aftonbladet sådana kontakter in i centrum av det hela, alltså två oberoende (!) källor där? Ger oss mer, Aftonbladet, mer av verkligt intresse från det inre av Högerregeringens centrum!

    En sak är säker: Är det som sägs lögn så skakar Reinfeldt, och det lär vi snart märka på ett eller annat sätt.

    • skvitt skriver:

      Jo, man gick tidigt ut med att det var ett självmord. Kanske han blev så förbaskat besviken på att Reinfeldt inte var hemma? 🙂 Och så tänkte han om han var en sådan misslyckad person var det ju lika bra att ta livet av sig?
      Ja, alltså, jag försöker bara få allt att gå ihop.

      /Skvitt

  2. sussispolitik skriver:

    Jag tror det är en utförsäkrad , men brevet om att han inte orkar längre , sjuk och utan pengar, som han lade bredvid sig har de mörkat…..
    Suss1

  3. kao skriver:

    Varför skulle en person ta livet av sej på en sån arbetsplats? Klart historien är mörkad till saken är ordentligt utredd.

    • skvitt skriver:

      Man undrar ju, men vi får väl avvakta och se om vi ska tro eller inte när hela utredningen är klar och pressen skriver den officiella versionen.

      Kram!
      /Skvitt

  4. Urban skriver:

    Så nu är sidan i stort klar 🙂
    http://www.ddny.se/
    Ha det / Urban

  5. Svante Svensson skriver:

    http://svantesblogg.bloggo.nu/
    Jag har startat en ny blogg här, men kan inte kommentera med annat än gravataren från WordPress. Vet ännu inte hur jag skall bli av med den.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Så fort jag hinner kommer du att marginaliseras!
      🙂

      Du hamnar alltså i länklistan i högermarginalen.

      Just nu ställer jag in datorn efter att varit tvungen att installera hela operativsystemet. Tyvärr råkade hela datorn bli inställd på engelska. Vet du om det går att ändra det utan att installera allt en gång till?

      /Skvitt

      • Svante skriver:

        Jag kör Vista på den dator som är igång nu, och där finns det en betäckning SV längst nere i raden framför meddelande fältet. Om man högerklickar på den och väljer inställningar verkar det som om man kan byta språk, men som sagt jag har aldrig provat. Hos dig borde det nog stå ENG.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Kanske det funkar, men jag får kolla sen. Det är en annan dator som jag har igång just nu.
          Hur som helst går den ”engelska” perfekt igen och det är ju toppen. Men så är det ju alla program som ska installeras på nytt. Allt är inte klart än, men det tar jag senare.

          Det är mycket pul efter en sån grej.

          /Skvitt

  6. Svante skriver:

    Menade du att jag skulle göra såhär?

    • skvitt skriver:

      Nej, uppenbarligen inte eftersom det fortfarande blir en auto-genererad avatar.
      I din bloggportals admin-sida finns möjlighet att lägga upp en profilbild. Du har ju den med dig i baljan 1948. Den kan du lägga upp som profilbild. Då bör den visas när du kommenterar på olika ställen på nätet och även här.

      /Skvitt

  7. Svante Svensson skriver:

    Det tar tid att komma tillrätta med en ny e-post adress. Hoppas det fungerar den här gången.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Varför ska du ha en ny e-postadress?
      /Skvitt

      • Svante Svensson skriver:

        För att slippa WP:s Gravatar, som inte tillåter att jag tar bort den. För att kommentera med den måste jag skriva både e-post adress, och lösenord varje gång.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Låter mysko. Måste vara något fel. Man kan ju också redigera gravataren med att lägga in ny blogg-adress. Kanske man även kan ta bort en gammal.

          Jag säger som Gunde Svan i ”Fångarna på fortet”: KÄMPA!

          /Skvitt


Kommentera

