Kategorier

Arkiv

Vacker, rörande och ömsint berättelse

Betraktelse

Den berör, denna berättesle av Peggybellsweden.

2 kommentarer on “Vacker, rörande och ömsint berättelse”

  1. kao skriver:

    Det var både vackert och svårt att läsa detta levnadsöde (läste hennes text). Fattar inte varför allt ska drabba vissa. Varför de ‘elakaste’ lever längst och de finaste oftast går bort först. Eller är det kanske vad jag tror och har blandat ihop av mina erfarenheter, tro?

    (Vi har en riktigt elak tant i huset, som terroriserar de flesta här. Särskilt ungdomar och invandrare. Hon är helt klar i huvudet, runt 85 år. Samtidigt har det under mina 6½ år i huset, dött ett par riktigt underbara människor. Båda under 60 år.)

    Kram
    Kao

    • skvitt skriver:

      Du är nog inte den enda som tänker i de banorna. Jag vet några stycken som borde förpassats för länge sedan till andra sidan, medan min flickvän kallades hem alldeles för tidigt, till min stora sorg och saknad.

      Kram!
      /Skvitt


Kommentera

