Kategorier

Arkiv

Centrala etikprövningsnämnden och etik

Hur är det ställt?

 

Se här vad DN skriver.

Jag saxar några rader: ”Misstankar finns om att handlingar har förfalskats på myndigheten och sedan lämnats ut till journalister.

Vi har noterat uppgifter i media bland annat om antedateringar av protokoll och en del annat. Det har gjort att vi finner anledning att misstänka tjänstefel. Därför har jag beslutat att inleda förundersökning, säger kammaråklagare Per Andersson till Ekot.”

Ja, hur är det egentligen ställt med Sverige nu för tiden. ALLA tycks ju ha lik i garderoben. Eller som helena Palena skriver: ”Det är Sverige i ett nötskal.” Men så illa som det är nu var det inte förr!

Jag får tacka Helena Palena för tidningsartikeln och en trevlig berättelse om hennes djur. Det är en av hennes äldre headers ni ser här nedan.

Jag var tvungen att kolla upp vad antedatering betyder. Nog för att jag kunde gissa mig till av texten, men jag ville veta mera exakt och här har vi lämpliga synonymer: otidsenlighetfeldateringpostdateringtidsförlustförsummelse.

 

6 kommentarer on “Centrala etikprövningsnämnden och etik”

  1. kao skriver:

    Svenska politiker och myndighetspersoner är troligen lika korrupta som vilka andra som helst – men de har lyckats dölja det väl.Oftast genom snåriga abrovinker och att hålla varandra om ryggen i en myndighetskultur som får mycket annat skit att blekna.

    Kram // Kao


Kommentera

