Kategorier

Arkiv

Rätt tänkt?

Det är frågan!

Roliga historier om militärer och soldater. Kul bild på soldater.

Var bilden är funnen ses i bilden, liksom.

Djävla idioter! Allt måste man förklara!

 

Från samma site

En amerikansk soldat som låg stationerad i Afghanistan fick nyligen ett brev från sin flickvän hemma i staterna. I brevet stod följande:
Kära Raymond
Jag är ledsen, men jag vill inte fortsätta vårt förhållande. Avståndet mellan oss är för stort. Dessutom måste jag erkänna att jag varit otrogen mot dig två gånger sedan du for så det är lika bra att det är slut. Sorry. Kan du vara snäll och skicka tillbaka fotot jag gav dig.
Hejdå /Wendy
” 

Soldaten gick då runt bland sina kamrater och samlade in alla bilder han kunde få tag på, på flickvänner, systrar, kusiner, fastrar och mostrar… Tillsammans med bilden på Wendy la han alla fotona i ett kuvert. Tillsammans blev det 57 bilder. Han la med en lapp: ”Kära Wendy Jag är ledsen, men jag har glömt vem du är. Var snäll och plocka ut din bild och skicka tillbaka resten.
Ciao Raymond

– Vad gör du nuförtiden?
– Jag städar på armens bomblager. Jag dammar bomber.
– Oj, men tänk om de exploderar.
– Det spelar väl inte mig någon roll, det är ju inte mina bomber.

Är man soldat i finska armen så har man två möjligheter.Antingen överlever man eller också dör man.

Överlever man så är det inget mer med det, men dör man så har man ytterligare två möjligheter. Antingen begravs i en massgrav eller så begravs man ensam.

Begravs man i en massgrav så är det inget mer med det, men begravs man ensam har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man en blomma eller så blir man ett träd.

Blir man en blomma så är det inget mer med det, men blir man ett träd så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man ved eller också blir man papper.

Blir man ved är det inget mer med det, men blir man papper så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man vanligt papper eller också blir man toapapper.

Om man blir vanligt papper är det inget mer med det, men blir man toapapper så har man ytterligare två möjligheter. Antingen kommer man till herrarnas eller också kommer man till damernas.

Kommer man till herrarnas så är det inget mer med det, men kommer man till damernas så har man ytterligare två möjligheter. Antingen blir man torkad där fram eller så blir man torkad där bak.

Blir man torkad där bak så är det inget mer med det, men blir man torkad där fram så är det inte så dumt att gå med i finska armen.

– Varför skall en soldat vara villig att offra livet för konungen och fanan, 32:an?
– Jaså, har majoren börjar fundera över det också!

De nyinryckta soldaterna undervisades i närstrid och furiren frågade menige Jonsson:
– Nå, Jonsson, om fienden kommer rusande mot er med en bajonett, vilka steg vidtar ni då?
– Så långa som möjligt!

Översten talar till regementet inför den stundande julhelgen:
– Så vill jag önska alla officerare en Riktigt God jul, alla underofficerare en God jul och alla värnpliktiga en jul.

– Har ni kamouflerat kanonerna?
– Ja, kapten!
– Bra. Visa mig dem.
– Vi kan inte hitta dem, kapten!

En av de nyinryckta går fram till generalen och frågar:
– Hur lång tid tar det att bli general?
– Ja, för mig tog det sexton år, svarade generalen.
– Jaha, det förstår jag! Men hur lång tid tar det normalt?

Sjukvårdarna övar i bärandet av sårade, och för att göra övningen mer verklig lägger man stora säckar i båren. Oskar tycker att båren är för tung och skär sönder säcken så att sanden rinner ut.
Fanjunkaren:
– Va fan är det där?
Oskar:
– Den sårade kräks.

Vid ett hästregemente instruerade en ny ryttmästare de nyinryckta:
– När ni går till en häst bakifrån ska ni prata med den, annars kan det hända att han sparkar i era tjocka skallar, och det vill jag särskilt påminna er, att vi vill inte ha några halta hästar på regementet!

Kaptenen ryter ilsket till rekryten:
– Ser ni inte vad jag bär för uniform, karl!
– Jo, den du har går väl an, men har du sett den dom har gett mej?

– Kallade 45:an mig för idiot?
– Ja, överste.
– Var det skämt eller allvar?
– Allvar.
– Det var tur för soldaten, för den sortens skämt tål jag inte.

Sergeanten till de nyinryckta:
– Ni ska inte bara betrakta mig som er chef, pojkar. Jag vill vara som en far för er och har ni några problem så kan ni komma till mig som till er egen far.
En röst från bakre ledet:
– Pappa! Får jag låna jeepen och köra in till stan ikväll?

Dessa historier tycker jag är de bästa. Du kanske tycker att andra historier är bättre.

Kommentera

