Kategorier

Arkiv

Om Lambertz-marodören

Den jäveln …

… ska jag aldrig prata med mer. /Leif GW Persson

Polisprofessorn Leif GW Persson är ordentligt upprörd.

”Jag ska göra juridisk hackpölsa av Lambertz. Det lär inte bli speciellt svårt.”

Hätsk ”Quick-debatt” i Aktuelltstudion

Justitierådet Göran Lambertz utspel i dagens DN där Lambertz bland annat hävdar att det finns övertygande bevis för att Sture Bergwall, som tidigare hette Thomas Quick, var skyldig till två av morden han nyss friats för.

”Vill han vara sin egen dödgrävare tänker inte jag hindra honom. Jag blir förbannad eftersom jag vet hur Johan Asplunds föräldrar mår efter att ha läst DN i morse. Ska det vara så jävla svårt att säga att han har fel.”

”Göran Lambertz har inte ens basala kunskaper om utredningarna om Thomas Quick. Jag har det. Om Lambertz visste lika mycket som jag skulle vi vara överens”

I en kommentar i ett tidigare inlägg skriver jag följande:
”Lars Göran Tomas Lambertz är en djävla idiot som, eftersom Sveriges juristvärld är ett skrämmande litet kotteri som sysslar med ryggdunkningar, champagnefester och sängalag, givetvis gör vad han kan för att försvara både den personlighetsstörde Christer van der Kwast och sina egna fatala felsteg opch tillkortakommanden.

Urk!

‘Göran Lambertz är feg. I sin DN-debatt artikel idag listar han i fem punkter den ‘starka bevisningen’ utan att tala om vilka fall det gäller. Att det är Theresefallen i de två första punkterna vågar han inte säga och inte heller att det är Johan Asplund fallet i punkt tre och fyra. I båda dessa fall har jag fått frikännande domar. Det femte fallet han skriver om är mordet på Gry Storvik i Norge.

För att klara sig ur sina krumbukter och från ansvar för sin ‘rättsutredning’ 2006 tar han tag i det utlåtande som Otto Brundin skrev 1970, ett utlåtande som Socialstyrelsen underkände och som domstolen samma år kastade i papperskorgen. Jag måste påpeka att Brundin lät fotografera mig naken framifrån, bakifrån och från sidan för att sedan, med hjälp av sina studier av min nakna kropp, skriva diagnos.

Göran Lambertz är lika dåligt påläst nu som 2006. Jag skall inte påstå att han tagit hjälp av Claes Borgström eller Christer van der Kwast men jag kan inte låta bli att tänka tanken.’
Citat: Sture Bergwall”

Sture Bergwalls eget inlägg som citeras ovan ser ni här.

”Hur i helvete kan Göran av alla hamna så tokigt?” / Jan Guillou

Lars Göran Tomas Lambertz är en djävla idiot, punkt slut!

Läs Lambertz gallimatias där han försvarar Sveriges värsta rättsskandal vid sidan om den nu uppseglande Assange-skandalen och Mediemordet.

Lars Göran Tomas Lambertz är en djävla idiot, punkt slut, eftersom han inte tycks ha förstått ämbetets funktion.

Låt vara att han nu inte längre sitter på tjänsten, men han ska inte försöka att ge tyngd åt sitt gallimatias med att underteckna debattartikeln på följande sätt: ”Göran Lambertz, f d justitiekansler

Justitieombudsmannen är riksdagens kontrollmakt i Sverige med ansvar för övervakning av de offentliga myndigheterna. Hans uppdrag har alltså varit att skydda svenska medborgare mot myndighetsmissbruk och myndighetsövergrepp! Det uppdraget skötte han inte utan invändning ens när han satt på posten!

Det är kanske den allra största rättsskandalen!

Bonuslänk (som du inte får missa) efter tips från Astrid (stort tack!) och några rader ur artikel: När Sture Bergwall år 2001 dömdes för att 1980 ha mördat 11-årige Johan Asplund, användes en teckning av Johans födelsemärke, ritat av hans mamma, som del av bevisningen för Quicks skuld. Enligt åklagarsidan hade Quick i förhör beskrivit samma märke på den försvunne pojken. I går lyfte förre justitiekanslern och nuvarande justitierådet i högsta domstolen, Göran Lambertz, åter fram samma teckning som bevis för Bergwalls skuld i en debattartikel i DN.

Ännu en chock kom i tingsrätten. Då teckningen kom fram där hade någon fyllt i Anna-Clara Asplunds svaga blyertsskuggning med skarpa konturer som dessutom inte följde kanterna på hennes skiss. Allt för att den skulle passa på Bergwalls beskrivning.”

17 kommentarer on “Om Lambertz-marodören”

  1. Svante skriver:

    Jag visste väl att du skulle få till det bättre än om jag hade försökt.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Det är uppdaterat nu, så läs gärna igen!
      /Skvitt

      • Svante skriver:

        Har läst uppdateringen fortfarande bättre än vad jag skulle prestera. Skall straxt sätta mig i bilen för resa till tandläkaren, det är lika obehagligt som att besöka Svensk Bilprovning, båda brukar innebära höga kostnader.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Man skulle ju kunna tycka att samhället stod för kostnaden enligt regler för övriga kroppen.

          Jag kan ju påpeka att Försäkringskassan inte betalar ett skit för de bakersta (6-8 och reducerad ersättning för 5) tänderna. Så en fattig stackare får problem att tugga utan att det syns att samhället har smitit undan vad som borde vara en självklar sak att betala, om samhället var civiliserat.

          /Skvitt

          • Svante skriver:

            Klar hos tandläkaren kostnad för mig ungefär 3500:- Statligt stöd 2900:- Det är alltid något. Fast jag har alltid undrat varför tänder, och ögonproblem inte tillhör kroppen, numera är väl även hörselproblemens hjälpmedel utanför vad som räknas till kroppen.
            Svante

  2. forystablogg skriver:

    GW är så uppfriskande! Här är mer myndighets- och maktmissbruk: http://forysta.bloggspace.se/1709901/Rattssakert/

  3. Svante skriver:

    Jag med flera önskar att du får uppleva din sommaräng, gå barfota i mossan i en skogsbacke. Jag har också erfarenhet av att springa barfota under sommaren, men nu är jag för ömfotad för dylika bravader. Hoppas också att samhället lägger på fler kol på elden så du inte behöver vänta så länge.
    Svante
    Jag skrev denna kommetar till Sture, men den har inte kommit fram. Kan det vara så att kommentarerna är censuerade? Jag skrev den till detta inlägg av Sture. Inte heller finns det några kommentarer redovisade på inlägg jag läst.

    http://sturebergwallsblogg.wordpress.com/2012/08/20/165/
    Svante

    • skvitt skriver:

      Jag kan tyvärr inte ge några svar på detta. Men han kan ju ha stängt av kommentarsfunktionen.
      /Skvitt

      • Svante skriver:

        Då vore det bättre att möjligheten att kommentera inte fanns, och med tanke på hur han behandlas kan man ju misstänka att något skumt ligger bakom.
        Svante.
        Ps. Retas lite med Bertil Törestad, och har kommunikation med Fredriks blogg idag.Ds.

        • skvitt skriver:

          Eller det kanske var nåt fel. T. ex. händer ibland att jag hittar kommentarer i skräpposten. Samma sak kan ju ha hänt i Stures blogg och han har inte kollat där än.

          /Skvitt

  4. kao skriver:

    VA??? Hade jag inte redan kommenterat här? Var ju inne igår.

    Min kommentar får då i stället bli mitt senaste inlägg (om ”sexualsadism/mytomani…eller karaktärs-justitiemord…”)

    Kram/Kao


Kommentera

