Kategorier

Arkiv

Vad gör han med penis?

Skvitt läser på Genusnytt

Vad Pär Ström noterar har även jag noterat till och från, nämligen:  Den märkliga feministiska fascinationen för det manliga könsorganet.

Nu kan jag konstatera att Pär Ström har tagit bort inlägget. Det är därför inte så givande att be er klicka för att läsa hela hans inlägg. Han skriver nu istället så här”

”S-märkt feminist kommenterar Stefan Löfvens penis

By 

(Inlägget borttaget efter vädjan från den person som gjorde uttalandet)” 

Men Skvitt har originalinlägget i sin brevlåda, så han kan återge vad Alesia Goncharik sa: ”Det är inte det att han är man med penis som är problemet utan det är vad han gör av sin penis som är problemet”.

Kan deras politiska inriktning kanske bottna i en ogrundad avundsjuka. Alltså att eftersom penis är så mycket större än klitoris så måste män känna så mycket mera rent fysiskt sexuellt. Att feministerna alltså skulle vara avundsjuka. Men i så fall kan de ju knappast ha någon sexuell erfarenhet av män. Kan det vara så, alltså att de är flator allesammans? Eller kanske inte alla, men de som inte är flator och därför har sexuella erfarenheter av män kanske är frigida? I så fall finns det alltså två förklaringar till deras övertro på våra sinnesintryck från lemmen i fråga.

Ja, det där är bara en fundering, men jag kan banne mig inte komma på någon annan förklaring.

Jag säger som Pär (innan han tog  bort inlägget): ”Vad är det som har gått snett i Sverige när personer som är aktiva i politik och samhällsdebatt uttrycker sig på det här viset i Sveriges kanske mest seriösa radioprogram? Något är ju sjukt, måste man konstatera. Rejält sjukt. Tänk om en manlig politiker uttalade sig om en kvinnlig politikers könsorgan i P1 Morgon…”

Mer citat från det av Pär raderade inlägget: ”Du kan höra uttalandet här. Klicka på den undre ljudlänken, gå fram till ca 1:40. Tack för tipset, Leif och Anonym!”

8 kommentarer on “Vad gör han med penis?”

  1. Svante skriver:

    Jag delar Per Sröms åsikter ang. feminister. Hemimamma har ett bättre ord för jämställdhet, hon vill att det kallas jämnvärde, och här ställer jag upp. När det gäller Per Ström så anser jag att han har sina åsikter bara för att det lönar sig, vissa bra andra dåliga. Feminister får mig alltid att tänka på Räven, och Rönnbären, ”det är surt sa Räven om Rönnbären” när han inte nådde upp. Vad jag gör med min penis har ingen feminist med att göra så länge jag inte använder den till våldtäkt. Feminister marginaliserar mannen som endast en avelshanne, och efter detta är mannen bara till besvär, förutom underhållsbidraget han tvingas betala. På något vis känner jag mig lycklig över att vara ensamstående, och barnlös.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Feministerna är ett konstigt släkte och turligt nog ganska få.
      /Skvitt

      • Svante skriver:

        De blir fler, och fler Jonas Sjöstedt är en.
        Svante

        • skvitt skriver:

          Jo, jag vet. Det är sorgligt mesigt. För ofta handlar om det, när män säger att de är feminister. De vågar inte säga annat. Han är rädd om sin partiledarlön helt enkelt. Det är idag ”politiskt korrekt” att vara feminist!

          Men det går väl över en dag, får man hoppas.
          /Skvitt

  2. Josef Boberg skriver:

    ”“Vad är det som har gått snett i Sverige när personer som är aktiva i politik och samhällsdebatt uttrycker sig på det här viset i Sveriges kanske mest seriösa radioprogram? Något är ju sjukt, måste man konstatera. Rejält sjukt. …”

    VÄL TALAT


Kommentera

