Kategorier

Arkiv

Hälsa, sjukdom och politiska beslut

Hälsa, sjukdom och politiska beslut.

 

HEMIMAMMA - Brinner för en grön värld med ett rött hjärta och lever livet i närhet med döden!

GOD AFTON!! Borrelia är politiskt farligt.

Ända sedan jag började att läsa in mig på Borrelia (sv) och co-infektioner för ca 8 månader sedan så har jag i mina efterforskningar kunnat se ett mönster träda fram.

Jag har alltså läst VARENDA ARTIKEL om Borrelia (eng) i de fyra största svenska tidningarna som finns på nätet. Sökordet Borrelia och jag har läst från sista artikel framåt.

Aftonbladet, Expressen, Dagens nyheter och Svenska dagbladet(annat också förstås)

Från ca 1997 finner man artiklar om Borrelia på nätet. Fram till 2006 skriver man sanningen om sjukdomen och rapporterar om dödsfall och nya framsteg i forskning och kunskap osv.

Men 2006 händer någonting. Den socialdemokratiska regeringen bestämmer att borreliadiagnostik (och ca ett hundratal andra sjukdomstillstånd) och behandling ska skäras bort ur budgeten och så sker också. Det sammanfaller med att IDSA ger ut nya starkt kritiserade riktlinjer för sjukdomen i USA.

Artiklarna…

View original post 399 fler ord

2 kommentarer on “Hälsa, sjukdom och politiska beslut”

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Tack som alltid för ditt stöd!!

    Hemikram ♥


Kommentera

