Kategorier

Arkiv

Sirpas flugor

De irriterar henne

Och det är ju inte så konstigt.

Läs här.

 

Förra året råkade jag bli en ofrivillig djurvän. Då skrev jag detta:

”Jag har en tam fluga

Min fluga gillar att gå på skärmen medan jag skriver. Ibland sitter hon bara bredvid mig och tittar på.

Min fluga är faktiskt så djävla tam att den ibland till och med sitter på min hand. Den äter även samma mat som jag, på samma tallrik, så klart. Ändå har jag inte gjort ett djävla skit för att få den tam. Jag har till och med öppnat fönstret för att den ska flyga ut, men det hjälper inte.

Igår öppnade jag fönstret och gick sedan hemifrån. Med tanke på hur tillgiven den är så hade jag hoppats på att den skulle flyga ut och sätta sig på min axel, men se det gjorde den inte. Jag hade ju trott att den skulle blåsa bort i så fall, men den var för smart för sådana finter.”

Läs resten här.

9 kommentarer on “Sirpas flugor”

  1. sirpamaarit skriver:

    Hihi..jo jag tackar,en tam fluga..de som besöker mig är allt annat än tama,helt galna är de..det handlar väl om ömsesidigt ogillande antar jag 😉

    Detta som jag skriver nu är dagens sanning! En fluga gjorde så att jag välte ett glas med dryck i på mitt datorbord idag..de dras ju till allt som man äter och dricker,inget får vara ifred,glupska är de..jag viftade efter flugan som satt på kanten till glaset,och poff..det var bara att hämta trasan..förbenade flygfän,nu börjar de allt bli för fräcka! Eller så är det jag som inte lyckas hålla pli på dem=O


Kommentera

