Kategorier

Arkiv

En brevlåda i himlen?

Göteborgs tingsrätt, hoppla!

Så stod jag utanför Göteborgs tingsrätt och glodde eftersom jag hade vägarna förbi. Fy satan vad ful den är! Och någon som kallar sig konstnär har kladdat på rutorna så det ser fördjävligt ut. Hade man inte kunnat låta en driven grafittimålare smycka rutorna istället?

Nåja, det är en sak för sig. Någon har fått bra betalt för rena rama djävla kludderiet. Det är en skandal i sig, men så finns ju en annan skandal. Brevlådan i skyn!

Så när jag såg hänvisningen till brevlådan till Göteborgs tingsrätt följde jag pilen så långt upp efter fasaden jag kunde se, men jag såg likväl ingen brevlåda och hade jag fått syn på den så hade jag väl behövt en sky-lift för att komma åt den om jag hade något jag skulle posta till tingsrätten.

Som tur var så behövde jag inte skicka post till dem. Men min fråga är om de verkligen inte vill ha någon post. det verkar ju inte så.

Hoppas det framgår var brevlådan sitter. Själv kunde jag inte utröna det.

4 kommentarer on “En brevlåda i himlen?”

  1. Svante skriver:

    Det spelar väl ingen roll var brevlådorna är placerade idag, man svarar ju ändå inte på brev som sänds till myndigheter, och företag. Inte ens om man frankerar svarskuvert, med färdigskriven adress. Undrar om man ångar bort frimärket, för att använda till egen privatpost.
    Svante

    • skvitt skriver:

      Mycket intressant fundering må jag säga.

      /Skvitt

      • Svante skriver:

        Det var ingen fundering, det är självupplevt. I dagens samhälle svarar man inte på mail, snigelpost, eller telefonsamtal. Nu anser jag att man inte ska samtala med myndighetspersoner via telefon, då de ofta förnekar att samtalet ens har ägt rum. Redan innan jag blev sjukpensionär på 80 talet skickade jag CV med betygskopior till olika arbetsgivare, med ett kuvert med adress, och frankering för återsändande av betygskopiorna i fall jag inte skulle komma ifråga för anställning, och jag fick inte ens veta att de inte reflekterade på mig. Gissar att det är ännu sämre nu för tiden.
        Svante


Kommentera

